A McDonald's híres sárga és piros színkombinációval rendelkező emblémáját világszerte sokan ismerik, azonban a legtöbben valószínűleg nem tudják, mi áll annak a hátterében, hogy ezeket a színeket választották.
A gyorsétterem-lánc az 1955-ös első megnyitása óta használja ezeket a jellegzetes színeket.
A Daily Star most megkérdezett egy pszichológust, aki szerint a választás mögött lélektani megfontolások állnak, és nem például az, hogy a sárga M betű hasonlít a sült krumplira.
Karen Haller elmondta, bizonyos színkombinációk erőteljes hatást gyakorolnak az emberi pszichére, ráadásul a színek gyorsabban jutnak el az agyhoz, mint a szavak vagy a formák. A színek ugyanis közvetlenül hatnak az érzéseinkre – tette hozzá a szakember.
Haller hangsúlyozta, a piros szín stimulál és étvágyat gerjeszt, éhséget idézhet elő. A sárga eközben a boldogság és a barátságosság érzetét váltja ki.
A piros és a sárga kombinációja pedig a gyorsaság érzetét hívja elő az emberekben.
Mindezek együtt jól reprezentálják a gyorsétterem jellegzetességeit. A pszichológus kiemelte, a sárga a legjobban látható szín a nappali fényben, ami a logót még figyelemfelkeltőbbé teszi a potenciális vendégek számára.
Időközben számos üzlet kezdett el használni egy másik színt, a zöldet a boltok és vendéglátóhelyek homlokzatának megtervezésekor.
Haller elmondta, mivel a zöld szín a természetességre utal, és a gyorsaság helyett sokkal inkább a nyugalom érzetét kelti, az éttermek és kávézók ezzel olyan érzést kívánnak kiváltani a fogyasztókból, hogy kellemesen elhelyezkedhetnek és elidőzhetnek náluk.