A Magyar Államkincstár közleményében azt írja, hogy a magukat banki ügyintézőnek kiadó telefonálók leggyakrabban hivatalosnak tűnő telefonszámról, gyanús tranzakcióra hivatkozva, egy pénzintézet nevében keresik meg az ügyfelet és felkínálják segítségüket a visszaélés megakadályozására. Megoldásként felajánlják egy „vírusirtó" vagy „biztonsági applikáció" letöltését az alkalmazásáruházakból, amellyel valójában a csalók távoli hozzáférését teszik lehetővé az adott eszközhöz.
Az alkalmazás meggondolatlan letöltésével a csalók szabadon hozzáférhetnek az ügyfél számlájához.
A Magyar Államkincstár azt javasolja az ügyfeleinek, hogy ha csalásgyanús hívást kapnak, azonnal mondjanak nemet, bontsák a vonalat, és semmiképp se telepítsenek a számítógépre vagy a mobiltelefonra ismeretlen programot.
A csalások felderítésére a Magyar Államkincstár egyetlen esetben sem kéri alkalmazás letöltését vagy jelszó kiadását az ügyfeleitől.
Amennyiben gyanús hívása érkezik, azonnal hívja a Kincstár 1811-es telefonszámát, és jelentse az esetet.
Az adathalász kísérletekről, csalásokról és a visszaélések formáiról további információt a Magyar Államkincstár honlapján talál.