Az Airlander elnevezésű „hibrid léghajó" többek közt abban is különbözik a repülőgépektől, hogy a felszállásához nem szükséges kifutópálya.
A látványtervek szerint az Airlandernek hatalmas nappalija lenne ülésekkel és ívelt ablakokkal, hossza pedig egy futballpályáéval egyezne meg. A luxusjárműre nemcsak hatalmas, nyitható üvegablakokat terveztek, hanem még üvegtáblákat is elhelyeztek a padlón, ezekkel is biztosítva a lenyűgöző kilátást.
A vendégek a nyolc hálószoba egyikében szállhatnak meg, amelyek mindegyike franciaággyal és saját fürdőszobával rendelkezik majd.
A Hybrid Air Vehicles vezérigazgatója, Tom Grundy elmondta:
Az Airlander élmény inkább olyan lesz, mint egy tengerjáró hajón utazni, mintsem egy repülőn."
Már csak a sebesség miatt is, hiszen az Airlander végsebessége 160 kilométer/óra lesz, szemben egy utasszállító repülőgép több mint 800 kilométer/órás sebességével. Cserébe azonban elkerülhetők a reptéri torlódások, tekintve, hogy egy helikopterfelszállónyi tér is elég az Airlander magasba emelkedéséhez, amely a gyártó szerint akár már 2026-ra megtörténhet.
A különleges repülőt ugyanakkor nem pusztán a gazdagok figyelmébe ajánlják, hiszen az alapszerkezet alkalmassá tehető áruszállításra, vagy akár kaasztrófahelyzetben történő segítségnyújtásra is.
Az ugyanakkor érdemes felidézni, hogy a fejlesztésnek már volt egy bemutatkozása évekkel korábban, és az nem túl nagy sikerrel zárult.