A Gránit Bank online kutatás keretében banki ügyfeleket kérdezett meg bankolási, ezen belül digitális bankolási szokásaikról és véleményükről.
A kutatás eredménye a digitális bankolás iránti nyitottság folyamatos növekedését igazolja vissza: a megkérdezettek 72 százaléka nyitott arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon,
52 százalékuk kifejezetten figyeli, 44 százalékuk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. Az ügyfelek számára a kényelmi, innovatív szolgáltatások mellett rendkívül fontosak a költségek is.
A kutatásból az is kiderül, hogy a digitalizáció az ügyfelek értelmezésében azt jelenti, hogy a banki ügyeik minél szélesebb körét intézhetik online, papírmentesen. Az ügyfelek az internetbankon túl, a „jó" mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik.
A kutatás keretében a Gránit Bank saját ügyfeleit is megkereste. A bank ügyfélkörét jellemzően felsőfokú végzettségű, budapesti lakóhelyű, 30 év feletti férfiak teszik ki, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek.
A megkérdezett ügyfelek nagy többsége (76 százalék) tudatosan „digitális bankot" választott, amikor a Gránit Bank mellett döntött. A válaszadók elsősorban azt értékelték, hogy a Gránit Bank évről évre piacvezető innovatív pénzügyi megoldásokkal jelenik meg, de fontosnak tartják a bank zöld, környezetbarát működését és elenyésző ökológiai lábnyomát is. Az ügyfelek természetesen a Gránit Bank által kínált kedvező díjtételeket is értékelik, amit a fiókhálózat nélküli, digitális üzleti modellből adódó, szektor átlaghoz képest költséghatékonyabb banki működés biztosít.
Az ügyfelek elégedettségét visszaigazolja az is, hogy a megkérdezettek közel fele kizárólag a Gránit banki ügyfél, vagyis nincsen másik bankkal üzleti kapcsolata. A „több bankos" ügyfelek visszajelzését is figyelembe véve pedig az derül ki, hogy a megkérdezettek 83 százaléka a Gránit Bankot tekinti fő bankjának.
A digitális bankolás ma már alapszolgáltatás a magyar piacon, amit a felmérés eredménye is visszaigazol.
A mobilapplikáció használata egyre inkább megközelíti a webes internetbank használati arányát. A reprezentatív banki mintában szereplők 64 százaléka rendelkezik aktív internetbank hozzáféréssel, és a válaszadók 58 százaléka használ banki mobilalkalmazást.
A Gránit Bank ügyfeleire jellemző digitális képességet mutatja, hogy a bank adatai szerint az ügyfelek közel 80 százaléka aktív eBank mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát. A digitális megoldások preferálását pedig több, további tényadat is alátámasztja. 2022-ben a Babaváró kölcsönt igénylők 97 százaléka online vitte végig a teljes folyamatot, és a jelzáloghitel igénylők 96 százaléka is Digitális Ügyfélfiókon keresztül intézte a hitelfelvételt. Jelenleg az ügyfelek 90 százaléka indítja a számlanyitását digitális csatornán keresztül, azaz VideóBankon vagy Szelfivel.
A Gránit eBank applikáción keresztül az ügyfelek – a kutatás szerint – leginkább forint és deviza átutalási megbízásokat indítanak, de betétlekötéseiket is túlnyomórészt okostelefonjukon keresztül intézik: pl. a lakossági betétlekötések 90 százaléka eBankon keresztül történik. Az ügyfelek által gyakran használt, kedvelt funkció a mobilalkalmazásban elérhető kártyazárolás is, ami a bankkártya azonnali zárolását, majd egy érintéssel való feloldását teszi lehetővé, biztosítva azt, hogy a bankkártya csak akkor legyen aktív, amikor az ügyfél azt ténylegesen használni szeretni.
A „klasszikus termékeken" túl az ügyfelek egyre inkább igénylik a pénzügyi tudást és tudatosságot fejlesztő mobilbanki megoldásokat is.
A Gránit Bank lakossági ügyfeleinek 88 százaléka rendszeresen használja az eBank „Pénzügyeim" funkciót havi kiadásainak nyomon követésére, de a kártyás költésekhez kapcsolódó CO2 kibocsátást bemutató Öko Kalkulátort is egyre többen alkalmazzák. A gyermekek pénzügyi edukációját szolgáló, Gránit Family mobilalkalmazást pedig a Family Junior számlacsomaggal rendelkezők 18 százaléka töltötte már le.
A Gránit eBank applikációval a bank ügyfeleinek 90 százaléka elégedett, derül ki a felmérésből.
A megkérdezettek több mint 80 százaléka pozitívumként értékelte, hogy az applikációval gyorsan, kényelmesen, néhány kattintással tudja pénzügyeit intézni. Az eBank logikus felépítését, továbbá az igényes, szemnek kellemes kialakítású felületét és megbízható működését ugyanilyen arányban említették meg a válaszadók. Az ügyfelek értékelésében meghatározott szempontok jól összegzik azt a követelményrendszert, amit a felhasználók egy mobilbanki megoldástól elvárnak.