A portál nemrégiben közölte harmadik átláthatósági jelentését, amelyhez 73 millió értékelést vizsgált meg. Ezeknek 4,4 százaléka volt hamis, megtévesztő, vagyis 1,3 millió bejegyzés egyáltalán nem fedte a valóságot. Nagy részüket a vállalat dolgozóinak sikerült azonosítaniuk még a publikálás előtt, 28 százalékuk viszont megjelent a világhálón.
Érdekesség, hogy 24.521 esetben fizetett értékelőcégekhez köthető visszajelzéseket találtak, a legnagyobb számban amerikai, indiai, olasz, orosz, török és vietnámi társaságok próbálták kijátszani a rendszert.
Azonban már többen is belebuktak a jól hangzó, ámbár hamis hírnevek gyártásba: egy olasz vállalkozás, a PromoSalento fizetett értékelőcég ügyvezetőjének például a 8000 eurós (3,02 millió forint) kártérítés mellett kilenc hónapra börtönbe is kellett vonulnia, amiért hamis véleményekkel szórta tele a Tripadvisort.
Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke úgy nyilatkozott, hogy
Az internetre felkerülő véleményeknek rendkívül nagy hatásuk van a szállodaiparra és a vendéglátásra is, az ügyfelek folyamatosan figyelik, követik ezeket"
- mondta, hozzátéve, hogy az azonnali visszajelzés nagyon sokat segíthet az üzemeltetésben, a problémákra ezáltal rögtön, akár már helyben megoldást lehet találni.
Azonban a szakember szerint a Tripadvisorral ellentétben a világ egyik legnagyobb szállásfoglaló oldalán, a Booking.com-on reálisabb képet kapunk a vevőelégedettségről, hiszen csak az értékelhet a felületén, aki igénybe vette a szolgáltatást. Ugyanakkor a Tripadvisor szabályai továbbra sem tiszták, a transzparencia hiánya, az ismeretlen algoritmus pedig kérdéseket vet fel a működési elvével kapcsolatban.
További részletek ide kattinttva olvashatók.