A Teslák a belső kamera segítségével a jövőben képesek lehetnek annak figyelésére, hogy hányszor ásít a sofőr vezetés közben, hányszor pislog, és mennyi ideig mozdulatlan az ülésben. Vagyis kiegészülnek az éberségfigyelő rendszerrel.
Ennek a rendszernek az a lényege, hogy optikai úton és hangjelzéssel figyelmeztet, ha a fáradtság vagy a figyelmetlenség tipikus jeleit észleli, és pihenő tartására szólítja fel a vezetőt. A vezető viselkedésének elemzéséhez kiértékeli a kormányzómozgásokat, és ebből létrehoz egy egyéni vezetőprofilt.
Ez a funkció a Teslákban nem csak az Autopilot aktív használata közben, hanem állandóan működni fog, és azt is figyelembe veszi majd a rendszer, hogy a sávelhagyásgátlónak hányszor kellett közbeavatkoznia, vagy figyelmeztetnie a sofőrt.
Arról egyelőre nincs információ, hogy mi történik, ha a számítógép azt észleli, hogy a sofőr túl fáradt a vezetéshez, vagy elkezdene elbóbiskolni, de valószínű, hogy minimum hangos hangjelzésekkel figyelmeztet majd az autó – írja a Villanyautósok.hu. Az Autopilot jelenleg letiltja a sofőrt, ha az nem reagál időben, ám nem valószínű, hogy az éberségfigyelő is ennyire szigorú lesz majd. Holott az sem lenne rossz, ha adott esetben, vészvillogó használata mellett, akár az autót is megállítaná, ha a sofőr semmire nem reagál.