A mohácsi Duna-híd főtervezője a Speciálterv Kft. volt, az engedélyezési és kiviteli terveket a Főmterv Zrt. készítette. Ahogy az Origo korábban megírta, a Dunán átívelő híd építése Mohács városánál már régi álom:
a jelenleg közlekedő komp, illetve a légvonalban 28 kilométerre lévő, tehát jelentős kerülőt jelentő bajai-híd kiváltása a környéken élők régi vágya egy új híd építése, amely természetesen az országos úthálózat bővítését is jelenti.
Galériánkban bemutatjuk a mohácsi Duna-híd látványterveit:
Az 1995-ben a Mohácsi Duna-híd Alapítvány gondozásában megjelent „A dél-magyarországi térség jövője" című kiadványban már részletesen foglalkoztak a város északi oldalán megépítendő híddal, kijelölve a keresztezés hozzávetőleges helyét.
2014-ben megvalósíthatósági tanulmány született a mohácsi Duna-hídról, majd a 2019 és 2022 között készült engedélyezési és kiviteli tervek a város északi oldalán jelölték ki a híd helyét - írja a Magyar Építők.
A megvalósításra kerülő terv három egymást követő hálós („network") kábelelrendezésű ívhidat tartalmaz 270+250+230 méteres támaszközzel, 2x2 közúti sávot és 3,30 méter széles EuroVelo kerékpárutat átvezetve a Duna fölött.