A Kalocsa-Paks Duna-híd idén április végén érte el a legmagasabb pontját. A jobb ártéri hídszerkezet hossztolása befejeződött, helyére került a 286 méter hosszúságú, 2000 tonnás acél felszerkezet. A híd alól kiemelték a tolópadokat, jelenleg folyamatban van a híd végleges támaszainak, a saruszerkezeteknek a beépítése.
A jobb ártéri híd szerelőterét elbontották, így megkezdődhetett az árvízvédelmi töltés mentett oldalán a vasbeton keretműtárgy kivitelezése, mely a vízügyi igazgatóságok és a Katasztrófavédelem zavartalan közlekedését biztosítja a későbbiekben az újonnan épülő 512. számú út alatt.
Egyre látványosabbak a mederhíd legyezői.
Az átlagos Duna vízszint fölé 40 méterrel magasodó 5. támasz feletti pilon már 4 szintnyi ferdekábellel vett részt a szabadon szerelt mederhíd teherviselésében, míg a 6. támasz feletti pilonon 3 szint ferdekábelt feszítettek meg a szakemberek.
Galériánkban a Magyar Építők képeiből válogatva, látványos felvételeket mutatunk az új Duna-híd kivitelezéséről:
Ebben a munkafázisban a mederhíd kalocsai ágának főtartószerkezete a támasztól 62,5-62,5 méterre nyúlik ki, míg a paksi hídág pontosan 1 zöm különbséggel, 57,5-57,5 méterre magasodik a projekt teljes időtartama alatt zavartalanul üzemelő nemzetközi hajózási útvonal fölé - írja a Magyar Építők.
A Duna vizét az új medrébe terelő kőgátak is elkészültek az új Duna-híd felvízi és alvízi oldalán egyaránt.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésével megvalósuló projektben alvállalkozóként a Hídépítő Zrt. is részt vesz.