Csaknem három hete dolgoznak a szakemberek a forgalmas vasútvonalon, hogy helyreállítsák a baleset miatt tönkrement síneket, biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket. A baleset mindkét pályát megrongálta, így napokig ezen a szakaszon egyáltalán nem közlekedhettek a vonatok. A műszaki mentés után a bal vágányon megindulhatott a forgalom, de most is késésekre, járatkimaradásokra kell számítani.
A szakemberek szerint a kisiklott kocsik olyan károkat okoztak, amelyek helyreállítása akár hetekig is
eltarthatna. A V-Híd Zrt. tulajdonosa és menedzsmentje ezért is döntött úgy, hogy a baleset helyszínére
irányítja vágányépítő gépét.
A 210 tonnás SMD-80-as Európában is kuriózumnak számít, mindössze három ilyen monstrum dolgozik a kontinensen.
A V-Híd gépe a Budapest-Belgrád vasútvonal építését hagyta el egy rövid időre, hogy Kétpónál segítsen.
Sárváry István vezérigazgató szerint pontosan az ilyen helyzetek miatt is fontos, hogy a stratégiai ágazatokban működő vállalatok nemzeti tulajdonban legyenek, mert így az állam sem kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe. A magyar V-Híd tulajdonában van a világ egyik legjobb vágányépítő gépe, így gyorsan, a külföldiek bevonása nélkül lehet vasutat építeni. A V-Híd ma már a vasútépítés minden szegmensében jelen van, így komplex feladatokat is meg tud oldani.
A V-Híd Csoport vezetője azt is elmondta, az SMD-80-as több száz méter megrongálódott vasúti pályát épít újra Kétpónál. A gép átvezénylésével a munka a tervezettnél jóval hamarabb befejeződhet, az ezzel járó pluszköltségeket pedig a vállalat magára vállalja.
Ha a pálya elkészül, akkor rövid időn belül a menetrend is helyreáll, így a személy- és áruszállító vonatok ismét a megszokott ütem szerint közlekedhetnek - áll közleményükben.