A kiskereskedelemben, ezen belül a drogériaszegmensben is fordulatot hozott a múlt év, a vásárlói árérzékenység fokozódása miatt kulcsfontosságú szerepet játszanak a hűségprogramok és az ehhez kapcsolódó kedvezmények. Mindeközben a kosárérték is növekedett - közölte az eladásokból származó nettó árbevételét tavaly jelentősen növelő Rossmann.
A saját márkás termékeladások forgalma minden kategóriában kimagaslóan nőtt, még az olyan területeken is – például a háztartási szegmens – ahol alapvetően a nagyobb brandek határozták meg a forgalom gerincét.
Az online vásárlás fajsúlya is folyamatosan nő, egy átlagos online kosárérték 2022-ben háromszorosa volt a boltinak a vállalat esetében.
„A teljes tavalyi forgalom volumenét tekintve saját márkás termékek közül a személyes ápolási cikkek - mint például az Isana, For Your Beauty és a Prokudent - részesedése volt a legmagasabb. Második helyen állnak az állateledelek, a harmadikon pedig higiéniai termékek - köztük az Alouette, Facelle - mondta Németh Kornél a Rossmann ügyvezetője.
Hozzátette:
A saját márkás termékpalettánk bővítése kulcsfontosságú az idei évben, jelenleg is több mint 500 új termék bevezetése van folyamatban".
Flórián László ügyvezető igazgató közölte továbbá, hogy a Rossmann+ VIP tagjainak száma tavaly 200 ezer fővel nőtt, így ma már 2 millió ember tartozik a hűségprogramba.
"Azt látjuk, hogy egyre tudatosabbak a vásárlók, azaz egyre nagyobb részük pontosan képben van azzal, hogy egy akcióban valóban a legkedvezőbb áron kínálják-e az adott terméket. Vásárlásaikat és megtakarításaikat már több százezren követik nyomon a Rossmann webshopban és a nemrégiben megújult mobilappon is, a közösségi média csoportokban pedig egymásnak adják a tippeket a vásárlók arról, hogy éppen melyik láncnál a legolcsóbb egy adott termék" - tette hozzá.
Összességében elmondható, hogy a cég idén a saját márkás termékekre, valamint a hűségprogramos megoldásokra fókuszál.
Emellett kiemelt figyelmet fordít a vásárlási élmény erősítésére, a meglévő programjaik fejlesztésére és további új szolgáltatások bevezetésére. Az elsődleges cél, hogy a vásárlók részére egyre magasabb kedvezményeket biztosítsanak, hiszen a tartósan két számjegyű infláció miatt már nem a 20-25 százalékos akciók a valódi vevőmágnesek, az igazán jól működő hívószó a 30 és 40 százalékos kedvezmény.