Bár az alkoholmentes üdítőitalok globális piaca hatalmas, nem minden ország fogyasztói rajonganak az üdítőkért. Elsőre sokan gondolhatnák, hogy az Egyesült Államok lakossága a legnagyobb üdítőfogyasztó, azonban két állam is van, amely könnyedén maga mögé szorítja az USA-t ebben a rangsorban.
A Statista által készített összesítés szerint az USA lakosságának 56 százaléka fogyaszt rendszeresen üdítőitalokat. Ebbe a kategóriába taroznak egyébként a szénsavas üdítők és energiaitalok mellett a gyümölcslevek és az édesített limonádék is.
Az Egyesült Államokat azonban két ország is maga mögé szorította.
Dániában ugyanis 60 százalékos a rendszeres üdítőfogyasztók aránya, míg Mexikó 62 százalékkal vezeti a nemzetközi rangsort.
Érdekesség, hogy Németországban minden második válaszadó mondta, hogy rendszeresen fogyaszt üdítőt, Ausztriában viszont az arányuk mindössze 37 százalékos volt.
A felmérésből az is kiderült, hogy Japán például azon országok közé tartozik, melyek lakosai kifejezetten kerülik a rendszeres üdítőfogyasztást. Az ázsiai szigetországban ugyanis ezek aránya csupán 30 százalékos volt.
Mindazonáltal a Statista adatai arra is rámutatnak, hogy bár Mexikóban többen fogyasztanak rendszeresen üdítőitalokat, az Egyesült Államok magasan a világ legnagyobb piacának számít az iparágban.
A nem alkoholos italok piacának 2023-ra becsült mérete ugyanis az USA-ban 346 milliárd dollár.
Ezzel szemben a globális lista második helyén álló Kínában a piac mérete csupán 44 milliárd dollár.
Míg a toplistán olyan piacok szerepelnek, mint az Egyesült Királyság (39 milliárd dollár), Németország (28 milliárd euró, nagyjából 32 milliárd dollár), Japán (25 milliárd euró) vagy Mexikó (18 milliárd euró), meglepőnek tűnhet, hogy a negyedik helyre Nigéria került, 31 milliárd euró méretű piaccal. Az elemzők hangsúlyozták, hogy Nigéria globális léptékben is látványos növekedést produkál az iparágban.
A várakozások szerint 2027-re a nigériai üdítőpiac mérete meghaladhatja az 56 milliárd eurót is.
Ez 2023 és 2027 között 16,4 százalékos éves növekedést jelentene az afrikai országban.
Az üdítőmárkák körében egyébként a Coca-Cola a legértékesebb a világon, míg az elemzők arra számítanak, hogy idén a Red Bull felemelkedik a második helyre.