A Subway csütörtökön jelentette be, hogy megszületett a megállapodás, melynek értelmében az étteremláncot eladják az amerikai Roark Capital nevű magántőke-társaságnak. Ezzel hat évtized után tulajdonost vált a Subway.
Bár a vállalat nem fedte fel az üzlet részleteit, a Reuters információi szerint
a Roark Capital több mint 9 milliárd dollárt (kb. 3.200 milliárd forintot) fog fizetni a népszerű szendvicsezőért.
Noha a Subway gyors növekedést produkált az elmúlt években, a lendületesen emelkedő költségek és a fokozódó verseny nehéz helyzetbe sodorta a vállalatot. Miként arról az Origo is beszámolt, már korábban világossá vált, hogy a Subway vezetése várhatóan az eladás mellett dönt.
Az étteremlánc egyébként nemrég egy különleges projektet is indított, melynek keretében egész életre szóló ingyen szendvicsezést kaphat egy kisorsolt szerencsés, aki vállalja, hogy hivatalosan is Subway-re változtatja a keresztnevét.
Az üzlet eredményeként a Roark Capital a világ egyik legnagyobb étterem-üzemeltetője lesz. A társaság jelenleg is az amerikai Inspire Brands étteremóriást irányítja, amely alá olyan márkák tartoznak, mint az Arby's vagy a Buffalo Wild Wings. A Roark alá tartozó leghíresebb márka azonban a fánkjairól ismert Dunkin' lánc.
A Subway-t 1965-ben az akkor még csak 17 éves Fred DeLuca és családi barátja, Peter Buck alapította a Connecticut államban található Bridgeport városában.
Az étterem neve eredetileg Pete's Super Submarines volt, majd több névváltoztatás után végül 1972-ben keresztelték Subway-re.
Az étterem élete hamar felpörgött, hiszen két éven belül 16 szendvicsezőt nyitottak az USA-ban, majd megkezdték a franchise építését. Jelenleg több mint 100 országban közel 37 ezer Subway üzemel, franchise tulajdonosi rendszerben.
Forrás: BBC