Az Egyesült Királyság egyik vezető pénzügyi lapja, a Global Banking and Finance Review Magazine a Gránit Banknak ítélte a "Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023" díjat. Az alapítása óta digitális üzleti modellt képviselő Gránit Bank a fenntarthatóan profitábilis növekedésben hisz. „Célunk, hogy folyamatos értékteremtéssel, innovációkkal egyre magasabb ügyfélélményt nyújtsunk, és konzervatív operációval növeljük a részvényesi értéket" - mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a nemzetközi elismerés kapcsán.
A "Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon 2023" díj elismerése a Gránit Bank által megvalósított üzleti modellnek és kifejezi a munkatársaim nemzetközi mércével is kiemelkedő teljesítményét."
- tette hozzá az elnök-vezérigazgató.
A Gránit Bank egyre inkább meghatározó szereplője a hazai bankszektornak, mérlegfőösszege eléri az 1100 milliárd forintot, a Bank által kezelt ügyfélszámlák száma pedig a 130 ezret. A Bank részesedése a vállalati és lakossági hitelek piacán is folyamatosan növekszik, úgy, hogy az NPL mutató értéke továbbra is minimális (0,02 százalék).
A Gránit Bank digitális pénzügyi innovációival évekkel a bankszektor előtt jár. A VideóBankon keresztül vagy szelfivel nyitott lakossági bankszámlák aránya egy év alatt 23 százalékkal nőtt és mára az összes számlanyitás 96 százalékát teszi ki. Az értékpapírszámla-nyitás - beleértve az állampapír vásárlást is - egyre inkább mobilalkalmazáson keresztül történik, mivel az ügyfelek gyorsan megkedvelték a néhány kattintással, kényelmesen elérhető új megoldást.
Az innovációnak köszönhetően az utóbbi napokban a lakossági állampapírvásárlások 92 százaléka már digitálisan történt meg, teljesen díjmentesen.
A Gránit Banknál az ügyfelek személyes megjelenés nélkül, az igényléstől a szerződéskötésig teljesen online vehetik igénybe a babaváró kölcsönt, illetve a Bank által megvalósított end-to-end digitális jelzáloghitelezés is unikális megoldás a piacon. Az ügyfelek a Gránit eBankban ma már azonnal digitalizálható, így online vásárlásra azonnal használható új bankkártyát is igényelhetnek.
A Bank - fenntarthatósági céljaival összhangban - digitális szolgáltatásainak köszönhetően alapítása óta közel 40 millió A4-es lapot takarított meg, amivel mintegy 10 ezer fát mentett meg a kivágástól.
A Gránit Bank mobilapplikációt használók száma folyamatosan emelkedik, immár az ügyfelek 80 százaléka napi szinten aktívan használja az alkalmazást, és 90 százalékuk elégedett is vele.
A Gránit Bank a magasabb ügyfélélmény érdekében folyamatosan bővíti mobilbankjának funkcionalitását, beleértve a befektetési szolgáltatások széles körét, és az év végéig további új, devizaszolgáltatásokhoz kapcsolódó megoldásokat is elérhetővé tesz ügyfelei számára.