A Z generáció (pontosabban, a 18-24 évesek) körében jelen van a pénzügyi tudatosság, azonban
az amerikai fiatalok sokkal jobban bíznak az internetes hírességekben, mint a professzionális pénzügyi elemzőkben
– derül ki a Sooth tanácsadócég friss felméréséből, amely 625 ezer fiatal pénzügyi és médiahasználati szokásait vizsgálta.
A pénzügyileg tudatos amerikai fiatalok az országos átlagnál 62 százalékkal nagyobb arányban kötődnek a közösségi médiában követett ismert személyekhez. Mindeközben viszont az országos átlagnál 61 százalékkal kisebb az esély rá, hogy a fiatalokat pénzügyi szakértő befolyásolja a közösségi médiában.
A tanulmány megállapítása szerint a Z generáció tagjai kevésbé foglalkoznak azokkal az emberekkel, akik vezető szerepet vállalnak a pénzügyi szolgáltatások területén. Ezzel szemben inkább olyan sikeres hírességekre figyelnek, akik valamilyen módon példaképekként jelennek meg számukra.
A kutatásból kiderül, hogy a sztárok közül Kylie és Kendall Jenner gyakorolja a legnagyobb befolyást a fiatalokra, de Ariana Grande, Zendaya, valamint Selena Gomez is előkelő helyen állt a sorban.
A tanulmány szerzői azt is megjegyezték, hogy a megtakarítást és a vagyonteremtést kiemelt fontosságúnak tartó Z generációs felnőttek 89 százaléka nő – vagyis a fiatal férfiak látványosan sokkal kevesebbet foglalkoznak a témával. Ráadásul a fiatal nők az országos átlaghoz képest is 15 százalékkal nagyobb valószínűséggel fogyasztanak olyan online tartalmakat, melyek a pénzügyi megtakarításokkal foglalkoznak.
Forrás: New York Post