A G-BOAB lajstromjelű, 1976-ban gyártott gép 2000 augusztusában repült utoljára. Ahogy az Origo megírta, az előző hónapban az egyik Air France-példánnyal történt párizsi katasztrófa után ideiglenesen felfüggesztették a Concorde-ok üzemelését. Az európai mérnöki csúcsteljesítménynek tartott Concorde repülőgéppel az akkori Szovjetunió saját fejlesztésű, hasonló képességű repülőkkel kívánt konkurálni, ezeknek az erőfeszítéseknek az eredménye lett a Tupoljev 144-es.
A mostani, Londoban veszteglő Concorde-ot érintő kezdeményezés szervezői – akiket az egykori Concorde-kapitány, a típus utolsó repülésén szolgálatot teljesítő Les Brodi is támogat – oldala szerint a párizsi katasztrófa után még az volt a terv, hogy visszatér a forgalomba ez a példány is.
Végül az előírt módosításokat nem végezték el a gépen, mert a British Airways úgy döntött, elég 5 Concordei is a transzatlanti járatok teljesítésére. A G-BOAB azóta, tehát huszonhárom éve Heathrow-n áll, jelenleg a 27L jelű pályavég közelében, foglalja össze az Airportal.
A kezdeményezők szeretnék a lassan pusztuló, berendezésétől megfosztott gépet a Temze folyóra, a London Eye óriáskerék mellett kialakítandó platformon kiállítani.
A szerkezet alsó szintjén interaktív tárlat és foglalkozások várnák a látogatókat, főként a gyerekeket, tudományos-ismeretterjesztő előadásokkal, a túrán aztán kis csoportokban az egy szinttel feljebb, a nyílt fedélzetre helyezett Concorde belsejébe is bevinnék őket.
Itt a pilótafülkét is megtekinthetik, és mintegy 50 ülést visszaépítenének a beltérbe, amelyekben helyet foglalva virtuális utazáson vehetnének részt a vendégek, ráadásul pezsgőt és csokoládét is felszolgálnának nekik.
Nemrég volt húsz éve, hogy a típus utoljára repült: a szuperszonikus utasszállító történetéről az Origo képgalériáját ide kattintva tekintheti meg, abban rengeteg különleges, ritkán látható felvétel is szerepel.