A Royal Mail az úgynevezett első osztályú küldemények több mint negyedét késve kézbesítette a 2022-2023-as pénzügyi évben: csak 74 százalékuk ért időben célhoz, noha a jogszabályi előírások alapján 93 százalék a célarány. Az első osztályú kategóriába sorolják a felárral másnapi kézbesítésre vállalt küldeményeket.
Az úgynevezett másodosztályú - két-három munkanapos kézbesítéssel vállalat - küldeményeket 91 százalékos aránnyal időben juttatta a címzettekhez a cég, ám ez is elmarad a vállalat számára megszabott, 98,5 százalékos időbeni aránynál.
Kézbesítőik pedig a vállalt útvonalak 89 százalékát teljesítették azokon a napokon, amikor erre kötelezettségük volt, noha az elvárás erre 99,9 százalék. Vagyis voltak olyan napok, amikor a kézbesítők nem, vagy nem teljesen járták be kézbesítési útvonalukat.
A Royal Mail-t még VIII. Henrik korábbi angol király alapította, de a cég jelenleg befektetők tulajdonában van, anyavállalata az International Distributions Services (IDS), amit a londoni tőzsdén a középvállalatok kategóriájában jegyeznek.
A magántulajdoni háttértől függetlenül azonban a cég továbbra is köteles az előírás szerinti kézbesítési határidők és vállalások tartására, ez nem változott a 2013-ban megtörtént privatizációja óta sem
- írja a Guardian.
A vállalat az elmúlt években több komoly kihívással szembesült. A hagyományos postai küldemények arányának csökkenése mellett a munkavállalók tömeges elégedetlensége, majd tavaly november-december hónapokban történt sztrájkja is nehezítette üzemszerű működésüket. Idén januárban pedig egy zsarolóvírussal elkövetett számítógépes támadás blokkolta rendszereiket. Az online kereskedelem felfutása, bár megnövelte a szállítandó csomagok mennyiségét - különösen a koronavírus-járvány miatti korlátozások idején -, de a Royal Mailnek ezen a téren is kemény versenyben kell helyt állnia. Ezt a versenyt most tovább élezi az a körülmény, hogy a Royal Mail nemrég elvesztette 360 éves monopóliumát a 2012 óta független postahivatalokból származó csomagküldemények kezelésére.