A bejelentés azért érdemelhet különös figyelmet, mert ehhez a géptípushoz köthető az elmúlt évek két súlyos katasztrófája. Ahogy az Origo megírta, 2018 őszén a Lion Air nevű légitársaság Boeing 737 MAX típusú gépe a Jáva-tengerbe csapódott, a balesetben a 189 utas és a személyzet valamennyi tagja meghalt. 2019 márciusában pedig az Ethiopian Airlines egyik ugyanilyen típusú gépe szenvedett balesetet, a katasztrófában szintén minden gépen tartózkodó meghalt. Ez utóbbi tragédia után világszerte felfüggesztették a géptípus használatát, a már átadott példányokat csak évekkel később kezdték újra használatba venni a légi cégek, illetve rendelnek azokból újakat.
A mostani ügyben – írja a szakportál a Reuters alapján – a Boeing azt követően javasolta a 737 MAX gépek ellenőrzését, hogy egy külföldi üzemeltető az oldalkormány mozgatását végző szerkezet rutinszerű karbantartása során felfedezett egy csavart, amelyről hiányzott az anyacsavar. Majd maga
a gyártó is talált egy még átadás előtt lévő példányon egy nem megfelelően meghúzott csavart az FAA tájékoztatása szerint.
A gyártó közlése szerint az érintett példányt már meg is javították, azonban óvatosságból azt javasolják az üzemeltetőknek, hogy két héten belül vizsgálják át a 737 MAX gépeiket, és adjanak visszajelzést minden ilyen esetről.
A Boeing hangsúlyozta, hogy
a hiba nincs hatással a repülésbiztonságra a már átadott példányok esetében, a típus gyártása és átadása zavartalanul folyik.
A probléma nem érinti a régebbi, 737 Next Generation típusú repülőgépeket.