Balczó Barnabás, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója elmondta: külföldön vennének át szolgáltatásokat. Kifejtette:
elsődlegesen a logisztikai versenypiaci szolgáltatásukkal tudnak külföldi aktivitást elérni.
Már csak azért is, mert az elmúlt időszakban fejlesztették a 17 egységből álló depóhálózatukat, ami ingatlanfejlesztést és gépesítést is jelent.
Modernizálták a flottájukat, elektromos autókat vásároltak, valamint bővítették a 0–24 órában működő csomagautomata-hálózatukat is. A Magyar Postának jelenleg 550 automatája van, de a jövőben itt is jelentős bővítést terveznek.
A logisztikában való külföldi terjeszkedést az elnök-vezérigazgató azzal indokolta, hogy jelentősége van a külföldről bejövő harmadik országbeli, kínai vagy a más távol-keleti országok áruinak. Ebből a szempontból Magyarország pedig jó lokáció és központi helyszín - írja a Világgazdaság.
A logisztikán belül a fulfillment-piacon tudnak jó alternatívát kínálni a versenytársakkal szemben. Ez gyakorlatilag robotizált bérraktározást jelent.
Azt egyelőre nem árulta el, hogy pontosan melyik ország piacán jelennek majd meg, de jelezte, hogy főképp a határos országokban gondolkodnak és már 2024-ben lépnek. A posta 10 hónap alatt végezte el a fulfillment-fejlesztéseket.
További részleteket ide kattintva olvashat a témában.