Az egykor elterjedt holland regionális típusnak a Carpatair román légitársaság volt az utolsó üzemeltetője a kontinensen, a típust személyzettel együtt adta bérbe más légitársaságoknak, illetve charter-járatokra használta, számol be arról az Airportal.
Az utolsóként kivont YR-FKB 1991-ben állt forgalomba az American Airlines-nál, 2005-ben került a Carpatairhez.
A géptípus teljesen nem tűnik el az európai légtérből, de amely országban üzemben tartják még a jövőben is néhány példányát, kereskedelmi repüléseket már ott sem teljesítenek azokkal.
A Fokker 100-as korábban több európai légitársaság regionális flottájának gerincét alkotta, írja a portál. Nagy számban repült például a KLM Cityhopper, az Austrian Airlines és a svájci Helvetic Airways színeiben.
A Fokker 100-ast 1986 és 1997 között gyártották, közel 300 példányt gyártottak abból, az amerikai és európai cégeken kívül is sok társaság vásárolt abból.. S bár a típus pénzügyileg sikeres volt, a gyártócég mégis összeroppant adósságai súlya alatt, és 1996-ban csődöt jelentett.
A Fokker 100-as típusnál alkalmazása alatt több műszaki jellegű incidens merült fel, egy alkalommal például a pilótának futómű nélkül kellett landolnia egy ilyen géppel. A géptípus egyik példánya és annak utasai pedig majdnem gépeltérítők áldozatai lettek Iránban néhány éve.