A Bloomberg cikke nyomán a Villanyautósok.hu ismerteti a szöuli székhelyű SNE Research piackutató és elemző cég frissített adatsorát, amely szerint
a CATL ebben a szegmensben már több mint 37 százalékot birtokol.
A tavalyi év első 11 hónapjának eladási adatait összesítve kiderült, hogy a kínai gyártó 2022-ben, a január-november közötti időszakban 165,7 GWh akkumulátort értékesített. Ez csaknem háromszor annyi, mint a második helyre most előrelépő BYD (60,6 GWh), amelyet az eddig ezüstérmes LG-Energy Solution (54,8 GWH) követ.
A fujiani központból működtetett CATL mindezt úgy érte el, hogy az utolsó negyedévben a fő megrendelői (a Volkswagen, a Geely, a Nissan és a Tesla) összességében a vártnál kevesebb autót tudtak értékesíteni.
Az SNE Research arra is felhívta a figyelmet, hogy az elektromos autóakkumulátorok eladási mutatója novemberben kiugró mértékben növekedett: 70 százalékos emelkedést sikerült produkálni az előző év azonos időszakához képest.
(Cikkünk kiemelt képe illusztráció!)