Elérkezett húsvét, a játékpiac második legforgalmasabb időszaka, amikor a piacvezető Regio Játék saját értékesítési adatai szerint a teljes éves árbevétel 5-6 százaléka teljesül mindössze 1-2 hét alatt.
A tavalyi évhez képest 13 százalékkal emelkedtek az átlagos kosártértékek, ami azt jelenti, hogy online jellemzően 13.000 forintért, áruházban pedig 9.200 forintért vásárolnak játékot a magyar családok az ünnep előtti pár hétben. Az ellátási láncok rendeződése és a szállítási költségek normalizálódása miatt nem hajtottunk végre komoly áremelést, mégis megfigyelhető, hogy a nyugat-magyarországi áruházainkban sokkal népszerűbb a húsvéti játékvásárlás"
- mondta el Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A játékkereskedő friss, húsvéti felmérése alapján idén a családok egy gyermek ajándékára jellemzően kevesebb, mint 6.500 forintot költenek (57 százalék), 10.000 Ft feletti összeget csak a válaszadók 15 százaléka szán a meglepetésekre. A megkérdezettek közül legtöbben az ünnep előtti 1-2 hétben, online és személyesen egyaránt intézik a bevásárlást. A kutatás szerint a legtöbb gyermek idén édességet (77 százalék) és játékot (73 százalék) talál majd a nyuszi kosarában, de sokan örülhetnek majd egy új mesekönyvnek (46 százalék) vagy kifestőnek (33 százalék) is.
A gyermekek kreativitásának és szellemi fejlődésének elősegítése rendkívül fontos a magyar szülők számára, ezzel összhangban tízből négyen kreatív készletet, hárman családi társasjátékot választanak ajándéknak. A jó idő beköszöntével több helyen új szabadtéri játék és sporteszköz kerül a kosarakba, de népszerűek az interaktív nyuszis plüssök is"
- ismertette Gyaraki Dávid.
A felmérésben kiváncsiak voltak arra is, hogyan vélekednek a kisgyermekesek a locsolkodásról. Kiderült, hogy még mindig népszerű húsvéti program, ezt a hosszan elhúzódó járványhelyzet sem tudta befolyásolni: tavaly tízből hét kisfiú járt házról-házra kölnivel, igyekezetükért pedig édességet (80 százalék), pénzt (50 százalék) és hímes tojást (50 százalék) kaptak a legtöbb esetben. A kislányok körében is hasonlóak lettek az eredmények: tízből szintén heten várták a locsolókat, és édességgel (80 százalék), hímes tojással (70 százalék) vagy pénzzel (35 százalék) jutalmazták meg őket.
A válaszadók közel fele idén szűk körben, legközelebbi rokonaival ünnepel, a legnépszerűbb húsvéti programok a tojásvadászat, a közös kézműves foglalkozás és a süteménykészítés.
Tízből három család kel útra a négy napos hosszú hétvégén, és kirándulással vagy utazással kapcsolódik ki. A legnépszerűbb úticélok közé a Balaton környéke, Budapest és Gyula tartozik ebben az időszakban.
TOP10 játékkategória húsvétkor a REGIO JÁTÉK adatai szerint:
TOP10 játék áruházi vásárlás esetén húsvétkor a cég adatai szerint:
TOP10 játék online vásárlás esetén húsvétkor a cég adatai szerint:
A kutatás háttere
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2023. március 16-22. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 3.059, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő/nagyszülő vett részt.