A generatív MI-t gyakran használók leginkább a chatbotokkal, a játékokkal és a keresési célú alkalmazásokkal elégedettek, azonban nemcsak ezeken a területeken, hanem
a személyes, mindennapi tevékenységek esetében is gyakran használják a mesterséges intelligenciát.
Sőt, a válaszadók több mint fele (53 százalék) bízik abban, hogy a generatív MI segíti a pénzügyi tervezésben.
Az MI-rajongók azonban az élet egyéb területére is segítségül hívnák azt. Világszerte a fogyasztók 67 százaléka úgy látja, hogy hasznos lenne, ha a generatív mesterséges intelligencia orvosi diagnózisokat állítana fel, illetve orvosi tanácsokat is kaphatnának tőle. Továbbá a válaszadók 63 százaléka jegyezte meg, hogy izgalmas lehetőségnek tartja, hogy a generatív mesterséges intelligencia támogatásával pontosabb és hatékonyabb gyógyszerkutatásra kerülhet sor.
Emellett a fogyasztók kétharmada (66 százalék) hajlandó tanácsot kérni a generatív mesterséges intelligenciától a személyes kapcsolatok vagy az élet- és karriertervek terén. Leginkább a népességrobbanás idején született korosztály (70 százalék) használná fel erre a célra.
Hamar belopta magát az emberek bizalmába a mesterséges intelligencia. Legalábbis ez látszik a válaszok alapján, amelyek szerint a fogyasztók közel felét (49 százalék) továbbra sem aggasztja az a lehetőség, hogy a generatív mesterséges intelligenciát álhírek létrehozására használják, sőt,
a válaszadók mindössze 34 százaléka aggódik az adathalász-támadások miatt.
A fogyasztók tudatossága szintén alacsony a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos etikai aggályok terén: csak 33 százalékuk aggódik a szerzői jogi kérdések miatt és még kevesebben (27 százalék) tartanak attól, hogy a generatív mesterséges intelligencia algoritmusait a versenytársak termékterveinek vagy termékeik összetételének másolására használják fel.
A generatív mesterséges intelligencia ismertsége a fogyasztók körében világszerte figyelemre méltó, az elterjedés mértéke jelentős. Ugyanakkor a technológia működése és a hozzá kapcsolódó kockázatok terén rendkívül alacsony a tájékozottság"
– nyilatkozta Niraj Parihar, a Capgemini Insights & Data Globális Üzletág vezérigazgatója és a cégcsoport igazgatótanácsának tagja. „A generatív mesterséges intelligencia önmagában nem „intelligens", az intelligencia az emberi szakértőktől származik. A siker kulcsa az emberek által köréjük épített biztosíték, amelyek garantálják a kimenet minőségét."
Az MI használatára való igény egyre csak fokozódni látszik.
A fogyasztók csaknem fele (43 százalék) szeretné, ha a szervezetek a generatív mesterséges intelligenciát alkalmaznák az ügyfélkapcsolatok kezelése során.
Sőt, a fogyasztók 70 százalékának már most is a generatív mesterséges intelligencián alapuló eszközök a legfontosabbak az új termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó ajánlások keresése során. A fogyasztók többsége (64 százalék) nyitott arra, hogy ilyen tanácsok alapján vásároljon. A korcsoportok között nincs jelentős eltérés: a fogyasztók 67 százaléka várakozással tekint a generatív mesterséges intelligencia azon képességére, hogy személyre szabott divat- és lakberendezési tanácsokat nyújtson.
Az MI már nemcsak a hétköznapok, de az üzleti élet szerves részét is képezi. A Capgemini ezért hozta létre az AI Futures Labot, amely egy mesterséges intelligenciára szakosodott szakértőkből álló, elkötelezett csapat, akik a technológia fejlődésének nyomon követésére, valamint a generatív mesterséges intelligencia legjelentősebb felhasználási eseteinek kutatására és alkalmazására összpontosítanak. Az AI Futures Lab személyre szabott megoldásokat dolgoz ki az ügyfelek számára, lehetővé téve számukra, hogy megbízható, biztonságos és etikus keretek között kiaknázzák a generatív mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket és konkrét üzleti hatást érjenek el általa.