Nem túlzás a kijelentés, hogy új időszámítás kezdődik a Lidl áruházaiban. Mostantól a vásárlóknak nem kell plusz 100 forintos érmével a zsebükben a boltba indulniuk, hogy azt majd a bevásárlókosárba tegyék. Ugyanis elérhetővé válnak a kézi kosarak a diszkontlánc áruházaiban.
A gurulós kézi kosarak korábban néhány kisebb üzletben már elérhetők voltak, ám értesülések szerint az áruházlánc most országos hálózatán, minden boltjában elérhetővé teszik azokat.
Ez komoly változást hozhat az üzletekben, leginkább a vásárlás lebonyolításában. Általánosságban elmondható, hogy az áruházak több, pszichológiai hátterű megfontolással akarják rávenni a vásárlókat arra, hogy minél több időt töltsenek a boltokban, és többet vásároljanak. A nagyméretű bevásárlókocsik ennek egy elemei, melyeket nem pusztán navigálni kell - ami nem is olyan egyszerű egy hétvégi nagybevásárlás végére, amikor már tele a kocsi -, hanem, mivel sok árut képesek befogadni, elősegíti ezzel a vásárlói költéseket.
Ezt a módszert lehet finomhangolni, például az Origo által is ismert olyan nagy Lidl-áruház, ahol a nagy bevásárlókocsinak elérhető egy kisebb változata, és ezek mellett van egy kisgyermek méretű is, amit a szüleiket elkísérő legkisebbek tolhatnak (itt a gyerekeknek való kedveskedés mellett az van a háttérben, amit minden szülő tapasztal, hogy a legkisebbek utánzással tanulják az egyes helyzeteket és magatartásokat).
A gurulós kézi kocsikkal mostantól viszont nem kell kötelezően fém bevásárlókocsikat tolni, aminek különösen akkor lehet előnye, ha valóban csak pár apróságért "ugrik be" a vásárló egy üzletükbe. De
örülhetnek azok is, akiknek nehézséget okoz, vagy csak egyszerűen nem szeretik a különösen a sorok közötti fordulásnál nagy helyigényű bevásárlókocsikat.
Értesülések szerint a Lidl döntése mögött a kosarak kihelyezésére egyértelműen a vásárlói igények kiszolgálása áll. A cégnél úgy látták, jelentős igény mutatkozott arra, hogy a vásárlók kosarakat is használhassanak vásárlásaik alkalmával, a diszkontlánc ennek az igénynek kíván megfelelni.