Az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság friss bejelentése szerint át kell vizsgálni a légitársaságok által üzemeltetett Boeing 737-900ER modelleket is. A BBC cikkéből kiderül, hogy az átvizsgálásra azért van szükség, mert egyes ajtópaneleket ugyanazzal a megoldással zárták le azokon, mint a 737 MAX-9-es gépeken. Utóbbiak közül az egyik súlyos légi balesetet szenvedett január első napjaiban, és ahogy a közlekedésbiztonsági felügyelet hivatalos nyilatkozatából kiderül: lényegében a szerencsén múlt, hogy nem történt tragédia a kiszakadt oldalpanel miatt.
A 737-900-es gépcsalád jelölése alapján úgy tűnhet, hogy ezek a gépek a MAX-9-esek változatai. Ez azonban nem így van, a 900-as gépek még a MAX-ok előtti 737-esek közé tartoznak. A 900-as gépek a legnagyobbak a sorozatban. Az ER-jelzéssel utalnak arra, hogy egyes gépeken a légitársaságok kérése szerint a szárny mögött új vészkijárati ajtókat szereltek be azért, hogy a gépeken akár 215 utast is szállíthassnak.
Az FAA közleményében jelezte: egyelőre nem rendelte el a 737-900ER gépek földön tartását. Ezekre a gépekre mostanáig összesen 11 millió óra üzemelési időt regisztráltak, és egyikkel sem történt olyan baleset, mint az Alaska Airlines MAX 9-es gépén január 5-én. A hatóság szerint az átvizsgálásról szóló döntés egyelőre "újabb módja a biztonságnak".
A 900ER jelzésű gépeket egyelőre az üzemeltetőknek kell átnézniük, és arról jelentést tenni az FAA-nak.
A típust több légitársaság használja a világon, főként amerikai cégek, de európai és ázsiai vállalatok flottáiban is megtalálhatók. Az amerikai üzemeltetők közül a friss hírek szerint a Delta és a United már megkezdte gépeinek átvizsgálását. A modellből az Alaska Airlines színeiben is több tucat gép repül. Az ABC információi szerint a típusra kiadott
kötelező átvizsgálás világszerte 380 gépet érint, több mint kétszer annyit, mint a MAX-9-es gépek esetében.
Az FAA néhány nappal korábban közölte, hogy az átmeneti repülési tilalommal földön tartott 171 MAX9-es gépből eddig 40-et vizsgáltak át. Egyelőre azonban nem adtak információt arról, hogy mikorra várható, hogy azokat a légicégek újra használatba vehetik.
A Boeing közleményben tudatta, hogy mindenben együttműködik az FAA-val. A 900ER jelzésű gépeit 2007-től 2019-ig szállította le a vállalt.