Várhatóan már a következő hetekben használatba vehetik az autósok
az M6-os autópálya utolsó, még hiányzó 20 kilométeres szakaszát, továbbá az M44-est Szentkirály és Lakitelek között, itt már decemberben, három hónappal a határidő előtt megtörtént a műszaki átadás.
Az év második felére marad az M85-ös autóút Sopron és az országhatár között, emellett két gyorsforgalmi út, az M85-ös és az M6-os is eléri a határt.
Épül az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás között
Eddig már 118 kilométer elkészült a korábban halálútként is emlegetett 4-es főút továbbfejlesztésével létrejövő M4-esből, amelyen jelenleg 34,29 kilométeren zajlanak munkálatok. A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakasz kivitelezése 2023 júniusa óta tart. A 133,9 milliárdból megvalósuló projekt 2026 közepén fejeződhet be. Ezután a Kisújszállás Berettyóújfaluig tartó 60 kilométeres szakasz következhet.
Gyorsforgalmi kapcsolat Nyíregyháza és Szatmárnémeti között az M49-essel
Az M49-es autót összesen 45 kilométeres távon teremt új közlekedési kapcsolatot Nyíregyháza és a román határ, illetve Szatmárnémeti között, itt 2023 elején indultak el a munkálatok. A beruházás két részletben zajlik, a nagyobb 28,15 kilométeres Ököritófülpösig tartó szakaszon jelenleg is tart a kivitelezés, ami 2026 őszén fejeződhet be.
Jövőre válik teljessé Békéscsaba és az M5-ös autópálya kapcsolata
A Világgazdaság összefoglalója szerint az M44-es autóút két szakaszán is folyamatban vannak a kivitelezési munkálatok. A kisebb, Szentkirály és Lakitelek közötti 4,6 kilométeres szakasz műszaki átadása már megtörtént 2023 decemberében, a következő hetekben az autósok is igénybe vehetik. A hosszabb, Kecskemét (5-ös főút) és Szentkirály közötti 32,2 kilométeres szakasz kivitelezése 2022 nyarán indult el, és ha sikerül tartani a határidőket, akkor 2025 elejére teljessé válhat Békéscsaba gyorsforgalmi bekötése az országos hálózatba.
Már több autópályánk van, mint az osztrákoknak
A 2019 és 2021 közötti három évben összesen 430 kilométerrel bővült a hálózat. Többek között olyan régóta várt beruházások valósultak meg, mint az M44-es, M30-as, M25-ös vagy az M4-es, és ezáltal a megyei jogú városok többsége már rendelkezik gyorsforgalmi kapcsolattal. Mindez azt eredményezte, hogy az Eurostat legutóbbi, 2021-es adatai szerint Magyarországon már hosszabb a gyorsforgalmi hálózat (1850 kilométer), mint a jóval fejlettebb Ausztriában, ahol 1749 kilométer autópálya szolgálja az autósok kényelmét.Az M85-ös idén elérheti az országhatárt
Évek óta tart az M85-ös autóút Sopron és országhatár közötti 3,95 kilométeres szakaszának megépítése. Mivel a szakaszon egy 780 méter hosszú alagút is épül, ami lassítja a munkálatokat. A beruházás átadása idén ősszel várható.
Befejeződik az M6-os építése
Az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának esetében a munkák befejezési határideje 2024. január, ám egyelőre várat magára a horvát csatlakozás kiépítése, bár időközben ott is elkezdődtek a munkálatok a hiányzó 4,5 kilométeren. Ha az is elkészül, akkor 2025-re Budapesttől egészen a bosnyák határig végig autópályán lehet közlekedni.
További részleteket ide kattintva ovashat a témában.