A régi autógyártók minden megtesznek, hogy fel tudjanak zárkózni a vezető cégekhez az elektromos járművek piacán. Az autóiparban mindig sokat számított a vásárlók elcsábításánál, hogy a népszerű versenyeken az egyes gyártók milyen eredményeket tudtak elérni, ez pedig nagyon fontossá teszi az olyan elektromosautó-versenyeket, mint a Formula-E.
A versenysorozat nagy mértékben hozzájárult az elektromos járművek fejlődéséhez az elmúlt 10 évben.
Enélkül a hétköznapokban használt gyorstöltő technológia sem lenne még elérhető a közúti elektromos autózásban.
A Forma-E egyre népszerűbb versennyé válik, bár még messze elmarad a Forma-1-től. A villanyautók nem rendelkeznek a belsőégésű motorok erejével és a jellegzetes hanggal, amit az elsuhanó versenyautók keltenek, így a motorsportok kedvelői nehezebben tudnak rászokni ezekre a futamokra.
A versenyt 2012-ben alapították, de az első szezont 2014-2015-ben rendezték meg. Azóta évről évre egyre fejlettebb autókat küldenek a ringbe a gyártók, ez pedig rohamos fejlődést jelent az elektromos autó technológia számára is.
Az e-autók térnyerésében a régi gyártók még így is kissé le vannak maradva az olyan vállalatoktól, mint a Tesla, vagy a kínai BYD, de a befektetések lassan elkezdhetnek megtérülni.
Több más autógyárhoz hasonlóan a Nissan is a Formula-E-ben teszteli az új technológiákat, amiket aztán átültet a tömeggyártott modelljeibe - emeli ki a Világgazdaság.
De vannak távozók is: a BMW például 2021-ben kilépett a Forma-E-ből, mivel állításuk szerint ekkorra kimerítették a technológiatranszfer lehetőségeit. A Mercedes szintén hátrahagyta az elektromosautó-versenyt, mivel ezt az üzletágát inkább a Forma-1-en keresztül akarja fejleszteni.
Korábban a Ford is elhagyta a Formula-E-t, de a gyártó már jelezte, hogy 2026-ban visszatérne a futamokra.
További részleteket ide kattintva olvashat a témáról.