A képen a két, általános iskolás korú kislány hátratekintve áll, a reklámra írt szöveg nagyjából azt jelenti, hogy a H&M Back to School, azaz "Vissza a suliba" iskolai egyenruhájába öltözött kislányok után garantáltan utánuk fordulnak.
Mutatjuk a képet az azóta visszavont hirdetésről:
A BBC cikke szerint a reklám csak Ausztráliában jelent meg, de a cég már visszavonta azt, érzékelve a szülői felháborodást, amit az váltott ki, hogy a gyerekeket ezzel a reklámszöveggel szexuális összefüggésbe helyezve szerepeltették.
A hirdetést rengeteg szülő illette súlyos kritikával a közösségi felületeken, az ezekben felbukkanó "visszataszító", "undorító" jelzők még az enyhébbek közé tartoznak.
A világ legnagyobb, kifejezetten szülőknek szóló közösségi felülete, a Mumsnet alapítója szerint aggasztó, hogy a szexualizálás gyakorlata mélyen beleivódott a gyerekek életébe. A szervezet 2010-ben kampányt is indított, hogy erre a káros jelenségre felhívja a figyelmet és visszaszorítsa azt.
A H&M közleményt adott ki a felháborodás kapcsán, amelyben azt írták, hogy mélységesen sajnálják az esetet és bocsánatot kérnek érte, és áttekintik azt, hogy a kifogásolt hirdetés visszavonása után hogyan tudják a jelenlegi reklámkampányukat folytatni.
A több évtizedes múltra visszatekintő H&M napjainkra az úgynevezett fast fashion divatipar meghatározó márkájává vált. Tavaly ősszel jelentették be, hogy a brit piacon költségeik miatt mostantól pénzt számolnak fel online vásárlóinak a visszaküldött termékek kezeléséért, miközben a Zara-val együtt a kínai Shein illetve újabban a Temu jelentette kihívással is meg kell küzdeniük.
Cikkünk kiemelt képén a vállalat cégfelirata / forrás: Ritzau Scanpix via AFP/Photographer Ty Stange +45 21420821 Vesterbrogade 80b, 4. 1620 Copenhagen V Denmark