A Bóly és Ivánvárda közötti 20 kilométer hosszú autópálya-szakasz középen elválasztással és leállósávval épül meg.
Az Origo korábban már beszámolt az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításának munkálatairól.
A transzeurópai közlekedési hálózat, vagy röviden csak TEN-T, egy közúti, vasúti, légi és vízi közlekedési hálózat, melynek célja, hogy szolgálja az egész európai kontinens közlekedését.
A Magyar Építőkhöz eljutott információk szerint januárra a beruházás az utolsó szakaszba lépett. Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője a portálnak beszámolt arról, hogy az átadásig még milyen feladatokat kell elvégezni. Folyamatban van a tereprendezések befejezése, ideiglenes létesítmények elbontása, elszállítása, a burkolatok takarítása, a TSM állomás területén a padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók kihelyezése.
Galériánkban az M6-os autópálya befejező szakaszának kivitelezéséről mutatunk felvételeket:
Megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, amelynek lezárása után kezdeményezi a megrendelő, Építési és Közlekedésügyi Minisztérium (ÉKM) a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál.
Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya zárószakasza.
Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.