Érdekes példát kínál a Heytea kínai teaitallánc, amely Kínán kívül Szingapúrban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban árulja jellegzetes sajtos teáját. Nemrégiben azonban szembekerült szingapúri hasonmásával, az ugyancsak sajthabos teát értékesítő és nagyon hasonló logót használó Heeteával. Még a szingapúri szellemi tulajdonjogi hivatal is a kínai cég mellé állt, és 2021-ben érvénytelenítette a Heetea védjegyét, a logó feltűnő hasonlóságaira hivatkozva – írja a The Wall Street Journal nyomán a Világgazdaság.
A logóval volt a baj a Luckin Coffee kínai kávézólánc esetében is, amely mindössze két év alatt meghaladta a Starbucks kávézók számát Kínában, és jelenleg egy azonos nevű thaiföldi márkával harcol. A hasonmás cég nem fektetett túl sok energiát a logó újragondolásába, hiszen az eredeti – kék háttérben jobbra néző fehér szarvas – analógiájára alkotta meg saját logóját, egy fehér alapon balra néző kék színű szarvassal.
Mivel Kína a világ legfontosabb növekvő piaca a fogyasztási cikkek terén, nem meglepő, hogy egyre több kínai vállalat helyezi át székhelyét külföldre, hogy ismert nemzetközi márkává váljon.
A nemzetközi piacokon való terjeszkedéssel és sikerekkel viszont együtt jár az is, hogy most nekik kell szembenézniük a hamisításokkal.
Az elmúlt években jelentősen megnőtt a szellemi tulajdonuk védelmét kérő kínai vállalatok száma.
További részleteket ide kattintva olvashat a témában.