Az Airportal a Reuters alapján azt írja, hogy a repülőgépgyártónál az egyik beszállító február 1-jén jelezte, lehet, hogy nem pontosan a követelményeknek megfelelően fúrták ki a 737 MAX gépek törzsén egyes szegecsek lyukait.
A konkrét probléma az, hogy az ablakkeretek rögzítőfuratainál találtak a szabványoknak nem megfelelő lyukakat, amelyet a beszállító egyik dolgozója jelentett a felettesének.
A Boeing nem nevezte meg, melyik beszállítóról lehet szó, de egyes értesülések szerint a típus törzseit gyártó Spirit AeroSystems lehet – ismét – a hibás.
Ahogy az Origo megírta, január elején az Alaska Airlines egyik Boeing típusú gépén repülés közben kiszakadt egy oldalpanel, ami egy kijárati ajtót tartott. A MAX 9-es gép törzsét szintén ez a beszállító cég gyártotta. A baleset után a hatóságok repülési tilalmat rendeltek a típusba tartozó gépekre, és egyelőre nem engedélyezik, hogy a Boeing bővítse a típus gyártókapacitását.
A most azonosított hibák kapcsán a Boeing jelezte, hogy azok nem jelentenek "azonnali repülésbiztonsági problémát." A már forgalomban álló gépekkel folytathatják a repüléseket. A problémával érintett 50 repülőgép átádása viszont biztosan késni fog.
Mindez újabb kedvezőtlen fejlemény a Boeing számára.
A vállalat próbálja visszaálllítani jó hírnevét és elnyerni a légitársaságok teljes bizalmát, ami viszont nehezen sikerülhet az újabb hibák miatt.
A problémát természetesen a vállalatnál is látják. A cég szokásától eltérően idénre nem közölte, hogy hány darab repülőgépet szeretne átadni és milyen pénzügyi eredményt elérni. Dave Calhoun vezérigazgató ezt azzal indokolta, hogy ennek nincs most itt az ideje.