Dunabogdány nagymúltú andezitbányájának korábbi jelentőségét az adta, hogy a világvárossá váló Budapest útjai számára túlnyomórészt innen hordták a követ. A bánya ugyanakkor ma is működik a Basalt-Középkő Kft. tulajdonában: mára korszerű gépekkel és jó minőségű termékekkel hazánk egyik fontos andezitlelőhelye.
A bányát és a Duna-parton található rakodót a Bánya utca köti össze, amely egy felüljárón keresztezi a folyó mentén futó 11-es főutat. A felújítást végző KM Építő Kft. feladata
az utóbbi években jelentősen leromlott állapotú hídon a felszerkezet további állagromlásának megakadályozása, illetve a kétirányú forgalom számára is alkalmas, biztonságos 2x1 sáv szélességének biztosítása volt
- emeli ki a Magyar Építők cikke.
Az 54 méter szabad nyílású híd felújítása során többek közt a teljes hídszerkezet burkolatának marását és a szegélyek bontását is elvégezték. A híd ugyanakkor új szigetelést kapott, megtörtént a pályalemez kiegyenlítése, új visszatartó rendszer és új vízzáró bevonatok készültek, valamint megoldották a hídszerkezet víztelenítését.
Már többször is beszámoltunk a Paks és Kalocsa között épülő új Duna-hídról, amelyről itt és itt is olvashat leírásokat, valamint képes és videós összeállításokat, egy újabb, az Ipolyon átvezető híd felavatásáról pedig itt írt az Origo