Az online világban gyakori, hogy megrendelünk valamit, de az valamiért mégsem úgy sül el, ahogy szerettük volna: hibás a termék, rossz színben küldték, vagy megsérült a szállítás alatt, ilyenkor általában a legjobb, ha visszaküldjük a termékeket. Azonban a visszaküldés rengeteg idő, macera és általában még egy megfelelő szállítódobozba is kerül. Az utóbbi problémára 2022-ben talált megoldást az Amazon, amikor lehetővé tette, hogy bizonyos termékeket doboz nélkül is vissza lehessen küldeni. Ám még így is rengeteg időt elvesz, ha a visszaküldéssel foglalkozunk.
Egyes esetekben az Amazon visszatéríti a vásárlók pénzét anélkül, hogy visszaküldenék a nem kívánt terméket.
Ilyenkor értesítik a szerencsés felhasználókat, hogy nem szükséges visszaküldeniük a terméket
- írja a Blikk.
Ám ez természetesen nem csak a vásárlókról szól. Valószínűleg ez az eljárás nemcsak az Amazon ügyfelei számára előnyös, hiszen az online kereskedő is pénzt takaríthat meg a visszaküldés, illetve a további feldolgozás költségeit illetően (ilyen például az áru ellenőrzése és a termék újbóli árusítása).
A leggyakrabban körülbelül 20 euró, vagyis 7700-7800 forint értékű tárgyaknál fordul elő ez az eset. Ez nem véletlen: az EHI Retail Institute készített egy online tanulmányt, amiben 81 ismert németországi, osztrák és svájci online kereskedőt kérdezett meg. Az eredmény a következő volt: „A visszaküldött termék átlagos költsége öt-tíz euró között van”.