A szállítási díjak növekedése, valamint a nem elegendő szállítási kapacitás miatt, a kínai BYD saját kezébe veszi autói fuvarozását. A Magyarország gazdaságtörténetének egyik legnagyobb beruházását végrehajtó gyártó ugyanis a jelenleginél is nagyobb mennyiségben szállítana az európai piacra. Ehhez pedig saját hajókat használnának.
Első hajójuk, a BYD Explorer No.1., január 22-én hagyta el Sencsent.
A 7000 jármű szállítására alkalmas hajó 200 méter hosszú, fedélzetén 5000 jármű érkezik Európába hamarosan, egy hollandiai kikötőbe.
A Vessel Finder adatai szerint a hatalmas hajó most Marokkó déli partividékénél hajózik.
A Business Insider a vállalat közlésére hivatkozva azt írja, hogy az Explorer No. 1. mérföldkövet jelent a BYD életében. Ez az első saját tulajdonú hajó, ami a cég gyártásában készült autókkal részt vesz a vállalat exportjában.
Nagyon lényeges, hogy a BYD-nél használt hajók kifejezetten autók szállítására tervezett teherhajók. Úgynevezett "roll on / roll off", azaz "roro" típuúsak. Ez azt jelenti, hogy rámpák segítségével közvetlenül fel lehet hajtani a hajó rakterébe az autókkal, érkezéskor pedig lehajtani. Ez a BYD-nél, és a hasonlóan nagy cégek exportjánál óriási jelentőségű, mivel lerövidíti a ki- és berakodási időt a darus be- és kirakodáshoz képest – ismerteti az MIT technológiai hírekkel foglalkozó folyóirata.
A kínai óriás célja, hogy idén tovább növelje exportját, és ezzel kihívója legyen az európai autógyártóknak is.
A vállalat 2023-ban több mint 240 ezer autót exportrált, ami a többszöröse a 2022-ben elért 55 ezres darabszámnak.
A BYD-nél úgy látják: ahhoz, hogy még több Kínában gyártott autót tudjanak külföldre szállítani, több hajóra van szükségük. Különösen, hogy a vörös-tengeri krízis miatt a szállítási idő hosszabb lett Európába. A szállítások növelése mellett a cég folytatja külföldi gyártókapacitásainak bővítését is: ahogy az Origo megírta, Thaiföld és Brazília után, Mexikóban is gyárat építenének.