Komoly működési zavarok jelentkeztek a világ legnagyobb gyorsétteremláncánál. 14 országot érintett a technikai probléma, aminek következtében pénteken a vendégek közül sokan éhesen távoztak az éttermekből.
A vásárlók azt tapasztalták, hogy nem tudják rendeléseiket leadni sem az érintőképernyős kioszkokon, sem telefonos alkalmazáson keresztül.
Az elektronikus rendelés vagy nagyon lassan, vagy sehogy sem működött, de arra is bőven akadt példa, hogy a rendelés összesítésekor egyszerűen összeomlott a kioszkon futó szoftver.
A probléma a távol-keleti országokat, illetve Ausztráliát érintette, de a BBC arról ír, hogy amiatt ideiglenesen angliai egységeket is be kellett zárni. A közösségi médiát ellepték az olyan felvételek, melyeket Szingapúrból, Japánból, Ausztráliából és ezekhez közeli országokból töltöttek fel a felhasználók a McDonald'sban tapasztalrakról.
A japán vállalat ideiglenesen bezárta néhány éttermét, mert ellehetetlenült a vendégek kiszolgálása. Ausztráliában szintén bezártak néhány éttermet, más helyeken pedig csak a pénztárgépnél leadott, készpénzben fizetett rendeléseket vették fel.
A vállalat ausztráliai ágának szóvivője jelezte, hogy a technikai probléma valamennyi éttermüket érinti, egyben elnézést kért a vendégektől.
Később a cég amerikai központjából közleményt juttattak el a Timehoz. Ebben arról írtak, hogy a problémákat megoldották, de azt nem részletezték, hogyan és mennyi idő alatt sikerült helyreállítani a normál működési rendet.
Ugyanakkor jelezték, hogy a híresztelésekkel ellentétben a vállalatot nem érte kibertámadás.
Ezt követően nem sokkal a vállalat egyik felsővezetője közölte, hogy
működésüket globálisan érintő technológiai problémába ütköztek,
mely egy külső partnerükhöz köthető, és egy konfigurációs változtatásra vezethető vissza. További részleteket nem árult el. Közlése szerint a probléma okát gyorsan sikerült azonosítani, majd megszüntetni azt.
Cikkünk kiemelt képén a vállalat egyik étterme Roswell-ben, Új-Mexikóban / forrás: Shutterstock/Nagel Photography