Váratlan bejelentést tett közzé kedden a Gucci márkát birtokló Kering: a luxusmárka eladásai az idei első negyedévben akár 20 százalékot is eshetnek, főként az Ázsia-Csendes-óceán régió vártnál nagyobb hanyatlása miatt.
A vállalkozás egészét tekintve – a cég birtokában több más márka is van, például a Balenciaga vagy a SaintLaurent – pedig 10 százalékkal eshet az összehasonlító forgalom – írja a Bloomberg nyomán a Világgazdaság.
A vállalat immár évek óta nem képes feltámasztani a Gucci varázsát, mely a cég profitjának kétharmadát adja. Egy éve a márka új dizájnert is kapott Sabato De Sarno személyében, de egyelőre úgy tűnik, ő sem járt sikerrel.
A tavalyi év végén is esett a Gucci forgalma, miután a Double G övek és a Princetown papucsok sem nyerték el a gazdag vásárlók tetszését.
A Kering így továbbra sem tud lépést tartani versenytársaival, az LVMH-val vagy a Hermesszel, miközben a luxusipar száguldása is lelassult tavaly, főként Kínában.
Ráadásul mivel a kínai gazdaság felpattanása csak nem akar jelentkezni, ez különösen rossz az Ázsia felé különösen kitett Gucci számára.