Csaknem a duplájára, 30 milliárd jüanra, azaz 4,2 milliárd dollárra nőtt tavaly a 2022-es 16,6 milliárd jüanról a BYD nettó nyeresége - közölte a kínai autógyártó.
Holott – amint a menedzsment kiemelte - a cég "összetett külső környezetben" tevékenykedik, a világszerte magas inflációra és a gazdasági növekedés lassulására utalva a meghatározó gazdaságokban.
A BYD a tavalyi év utolsó három hónapjában megelőzte a Teslát az elektromos autók globális értékesítésében. A kínai cég ugyanis 525.409 tisztán akkumulátoros elektromos járművet (BEV) adott el ebben az időszakban, szemben a Tesla 484.507 e-autójával.
A tavalyi év egészében pedig rekordmennyiségű, 3,02 millió járművet értékesített, ami 62 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. Ez a szám ugyanakkor 1,44 millió - a Tesla kínálatában nem szereplő - konnektoros (plug-in) hibridet is magában foglalt.
A Világgazdaság cikke szerint a Tesla modelljeihez mérten a BYD autói megfizethetőbbek, így a vásárlók szélesebb körét vonzza. A belépő szintű modelljét Kínában alig több mint 10.000 dollárnak megfelelő összegért árulják, miközben a Tesla legolcsóbb autója, a Model 3 csaknem 39.000 dollárba kerül.
Az élesedő verseny és a tavalyi brutális árháború azonban számos kínai autógyártó, köztük a BYD haszonkulcsára is hatással volt.