A tavaly decemberi menetrendváltást megelőző három hónapban a MÁV felújította a győri fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszát. Ezen a 29 kilométeren a megfelelő hőmérséklet mellett végezhető utómunkálatokkal fejeződik be a pályarekonstrukció.
Április közepétől július elejéig több ütemben, eltérő szakaszokon a szükséges technológiai előírások alapján a leányvállalatunkkal, a MÁV FKG-val közösen vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, felsővezeték-karbantartást végzünk, továbbá Biatorbágyon folytatjuk a peronaszfaltozást is június második felében – írja közleményében a vasúttársaság.
A tavaszi-nyári utómunkálat nem a teljes 29 kilométert érinti egy időben, hanem több ütemre osztva, rövidebb szakaszokon zajlik majd. Egy vágányon mindig fenntartják a forgalmat, ezért a vonatok többsége közlekedni fog és a munkálatok miatt nem lesz szükség pótlóbuszok beállítására.
Az egyvágányú közlekedés következtében jellemzően az indulási és érkezési idők módosulnak, illetve néhány járat kimarad vagy nem a teljes útvonalán közlekedik.
Ezek a munkálatok az utasok számára már nem járnak olyan kényelmetlenségekkel, mint a tavaly őszi, rendkívüli munkavégzés: a júliusig tartó karbantartás során legfeljebb 5-10 – esetenként 10-20 – perccel hosszabb eljutási idővel kell majd számolni. A MÁV azt ígéri, hogy erről előzetes tájékoztatást nyújtanak majd az utasoknak.
A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon a karbantartás első fázisában, április 15-től 27-én hajnalig a Biatorbágy és Herceghalom közötti munkálatok érintik az S10-es, S12-es és G10-es járatokat, a szombathelyi Savaria IC-ket és a soproni InterCityket, továbbá a nemzetközi vonatokat is (railjetek, EuroCityk, EuroNightok, Dráva és Mura IC-k).
A további ütemek menetrendi módosításairól a megszokott felületeken, időben ad tájékoztatást a MÁV. Egyúttal kérik utasaikat, hogy jegyváltás és utazás előtt feltétlenül tájékozódjanak a már ismert www.mav.hu/egyesvonal weboldalon. (A menetrendmódosítás részleteit ide kattintva tekintheti meg.)
A lehető legkisebb környezeti zajterhelésre törekszünk, ám a korszerű földmunkagépek, vasúti és közúti tehergépjárművek, illetve pályafenntartási gépek is jellemzően nappal kelthetnek a szokottnál erősebb zajt a lakott területeken és azok közelében – jelzi a társaság. A MÁV-VOLÁN-csoport egyúttal ismét kéri az érintett térségben élők és az utasai türelmét, megértését.