A tinédzserek internethasználati szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social digitális ügynökség, most pedig az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták. A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is.
Van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak.
A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása, a YouTube-on videók nézegetése, chatelés, és podcast hallgatása követ
– foglalja össze a kutatás eredményeit Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.
Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7 százalék) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37 százalék) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4 százalék) a YouTube-ot priorizálná.
A korosztály online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30 százaléka már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot.
Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47 százaléka van ott jelen több-kevesebb rendszerességgel. A szeniorok 60,03 százaléka egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztályt. Ha a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60 százalékuk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy
közel egyharmaduk (31,9 százalékuk) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek
– derül ki a kutatás eredményeinek ismertetéséből.
A “Szeniorok a neten” felmérést a Be Social készítette, 2024 márciusában, online lekérdezéssel. A nem reprezentatív, de a demográfiai mutatókat tekintve kiegyensúlyozott mintát adó felmérésben 5598 fő, 55 év feletti, Magyarországon élő internethasználó válaszolt a kérdésekre.