Új, "mélyen személyre szabott" ajánlatokat kapnak a Tesco Clubcard programjába bekapcsolódó vásárlók Nagy-Britanniában. A több millió vásárlót érintő újdonságnak érdekességét az adja, hogy a legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat az Eagle Eye nevű mesterséges intelligencia megoldással együtműködve dolgozza ki a vevőknek szóló ajánlatokat.
A Retail Gazette beszámolója szerint a "Clubcard Challenges" névre keresztelt program ("Clubcard Kihívások") május 20-án indul és hat héten át tart majd. Abba a vállalat 3 millió vásárlót von be, akiknek előzetesen csatlakozási lehetőséget kínál a részvételhez. Az tehát nem automatikus, és a tájékoztatás szerint nem is jár minden, a hűségprogramban lévő vásárlónak.
Az újszerű vásárlásösztönzés keretében a brit vásárlók 50 font értékben gyűjthetnek hűségpontokat (kb. 23 ezer forint). Ahhoz, hogy a hűségpontok száma növekedjen, a számukra felkínált 20 személyre szabott kihívásból 10-et kell teljesíteniük választásuk szerint.
A személyre szabott "kihívások" itt viszont nem az életmód megváltoztatásáról vagy hasonlókról szólnak, hanem vásárlásra ösztönöznek.
Az előzetes információk szerint olyanokra kell számítani azok között, hogy a vásárló hat hét alatt legalább 10 font értékben vásároljon növényi húst, vagy költsön el 20 fontot a vállalatláncnál kapható nyári BBQ-termékekre.
A gyűjtött pontok akár 100 font értékű vásárlási keretre is válthatók, azt a Tesco által megjelölt módon lehet vásárlásra fordítani.
A Tesco hűségprogamokért felelős igazgatója szerint a cégnél arra törekednek, hogy a Clubcard-dal rendelkezők még jobb ajánlatokat kapjanak. Lizzie Reynolds szerint a Clubard-árak jelenleg 8000 terméket érintenek a vállalatnál, ezek vásárlásával egy vásárló évente átlagosan 360 fontot spórolhat meg.
Arról egyelőre nincs információ, az első, hat héten át tartó promóciós időszakot követi-e újabb, és a Tescónál nem tértek ki arra sem, hogy a program összefügg-e azzal, hogy a Tesco nemrég végérvényesen elvesztette a jogi csatározást a Lidllel szemben a Clubcard-embléma használata miatt. Mint az Origo megírta, a Lidl azért kelt birokra a bíróságon a Tescóval, mert a vállalat szerint a Tesco kék-sárga Clubcard-emblémája túlságosan hasonlít a Lidl céglogójára.
Tavaly az év elejétől május 15-ig tartó időszakban a brit Tesco a clubcard árazású termékekből 8,92 milliárd font értékben értékesített a Kantar piackutató adatai szerint, mivel a vásárlók kifejezetten keresik a clubcardos árú termékeket.