Hosszas várakozás után tavaly novemberben az értékesítésben is debütált a Tesla Cybertruckja. A 60 ezer dolláros induló ártól elérhető járművet az Egyesült Államokon túl világszerte is komoly várakozás előzte meg. Emlékezetes, hogy a Tesla nevében Elon Musk úgy ajánlotta a vásárlók figyelmébe az elektromos meghajtású pick up-ot, hogy: ha a Cybertruck tulajonosa bármikor vitába keveredhet egy másik jármű tulajdonosával, az öné lesz az utolsó szó.
Az apokalipszis bármikor bekövetkezhet, és mi itt a Teslánál rendelkezünk a legjobb, a végítéletre szóló technológiával
– fogalmazott akkor Musk.
Az értékesítését követő hónapok azonban nem hoztak átütő sikert a különös formájú karosszériát kapott járműnek. Ráadásul egyre több a használók által jelzett probléma az "apokalipszisre tervezett" behemótról, ami miatt már több visszahívást is be kellett jelenteni a járműre vonatkozóan.
A Quartz arról ír, hogy nemrég az egyik járműben a gyorsítópedálról levált egy borítás. Ez veszélyes lehet, mert a vezető szándéka ellenére gyorsulhat fel a jármű. Egy másik tulajdonos pedig a szélvédőbe épített kezelőpanel kapcsán jelzett problémát. A hibáról a vállalatnál korábban dolgozó egyik mérnök is posztolt, bár ez természetesen nem tekinthető a cég hivatalos közlésének.
Május első napjaiban egy másik érdekes eset történt az egyik Cybertruckkal: a jármű csapdába esett egy homokkal borított tengerparton, Nantucket szigetén Massachusetts államban. Autómentő segítségével lehetett csak kiszabadítani szorult helyzetéből.
A hatalmas kerekekkel felszerelt, jókora, súlyát tekintve több amerikai pick up-nál nehezebb Cybertrucktól talán kevésbé várnánk, hogy elakadjon egy nem túlságosan mély homokfövényen. Már csak azért sem, mert ha azzal sem bír, akkor talán kevésbé lesz alkalmas arra, hogy a végítélet autója legyen, melyben tulajdonosa a poszt-apokaliptikus Mad Max-filmekből ismert címszereplő magabiztosságával száguldjon benne. Mégis így történt, bár mint a vonatóautó névtelenséget kérő sofőrje elmondta,
könnyen lehet, hogy ezúttal a Cybertruck vezetője hibázott.
A Tesla ugyanis a járműhöz adott kézikönyvben külön kitér rá, hogy az abroncsok nyomását csökkenteni kell, mielőtt az autóval a vezető off-road-ozásba kezdene, azaz terepen haladna vele. A nyomáscsökkentéssel mérsékelni lehet a defekt valamint az elakadás esélyét is.
Ezt erősítette meg a vontató vezetője is a Business Insidernek. Szerinte az eredeti felére kell csökkenteni a keréknyomást ahhoz, hogy biztonságosan lehessen használni a Cybertruckokat a tengerparti homokban. Hozzátette azt is, hogy ez egyáltalán nem a Tesla tankszerű autójának specifikus problémája: minden autóra igaz az, hogy homokos területre csökkentett keréknyomással érdemes behajtani vele.
Az autóvontató szerint a nyári időszakban a legtöbben azért kérik szolgáltatásait, mert tapasztalatlanságukból fakadóan a közúti közlekedésnél megfelelő nyomással hajtanak le a tengerpartra a vezetők, és annak rendje s módja szerint elakadnak járművükkel.
Úgy tűnik tehát, hogy az elakadás ebben az esetben nem a Cybertruck hibájára vezethető vissza.
A Tesla egyébként nem közölt értékesítési számokat a modellre vonatkozóan. Azonban a Motor1 megjegyzi, hogy mivel a legutóbbi visszahívás minden, újonnan gyártott példányra vonatkozik (a visszahívásról pedig vannak hatósági közlések), ezért valószínűleg 3878 elektromos Cybertruckot adott el a Tesla tavaly decembertől idén április 4-ig.