Elképesztő belső titkok a Primarkról - ezeket jobb, ha tudja, mielőtt belép hozzájuk

Primark.
Fotó: NURPHOTO / AFP
Vágólapra másolva!
A Primark a világ sok országában népszerű, jelentős forgalmat bonyolítanak le az áruházaikban, így elkerülhetetlen a boltokban a lopás is. A brit üzletek gyakorlatán keresztül bemutatjuk, milyen módszerekkel védekeznek az ellen, hogy a vásárlók esetlegesen eltulajdonítsanak egyes termékeket, és hogy a másoknak ártatlannak tűnő üzenet, valójában mit jelent.
Vágólapra másolva!

A Primark 17 európai és amerikai országban több mint 440 üzlettel rendelkezik, és kifejezetten népszerű a vásárlók körében: pár éven belül a cég el akarja érni, hogy 530 üzlete legyen világszerte. A fast fashion cégnek azonban a lopásokkal is szembe kell néznie, egy volt Primark-dolgozó nyilvánosságra hozta, mit tesz a cég, ha azt érzékeli, hogy a termékeit megpróbálják ellopni.

A Mirror cikke szerint egy brit Primark-üzlet korábbi alkalmazottja részletesen beszámolt arról, hogy mit jelentenek a hangosbemondóban hallható különböző felszólítások. Például, ha egy Primark-üzletben elhangzik, hogy „Jöhet Mr. Brown a pénztárhoz”, akkor valószínűleg valaki lopni akart, és tetten érték. 

Azt is elárulta, 

ha egy termék hibás, akkor 10 százalékot levonhatnak az árából, vagy ha a ruha enyhén piszkos, és nem volt belőle több méret. A volt alkalmazott azt javasolja, ha valaki ilyennel találkozik, az adott terméket vigye el a kasszához, és kérjen kedvezményt az árából

 - írja a Világgazdaság.

Arról is beszélt az egykori Primark-alkalmazott, hogy 

ha az üzletben valaki kétszer csengőt hall, akkor a felügyelő vagy egy menedzser segítségére van szükség, azonban ha három csengőszó szólal meg, akkor veszélyhelyzet van.

Ha kettes kódról szól a bejelentés, akkor az nagyon rossz hír a takarítóknak. „Csak úgy megesik, hogy egyes vásárlók szeretik a padlót WC-ként használni. A takarítóknál megjelenő 2-es kód azt jelenti, hogy valamilyen testnedvet kell felmosniuk”– állítja a névtelen forrás. 

Ahogy az Origo megírta, tegnap megnyílt az első magyarországi Primark-üzlet az Arena Mallban, méghozzá hatalmas érdeklődés mellett, mert a nyitás előtt már javában sorban állnak a vásárlók a bolt előtt. Az üzlet területe több mint 3100 négyzetméter, és 8 millió euróból (több mint 3 milliárd forint) valósult meg, a magyarországi beruházással 180 munkahelyet hoztak létre.

A Primark rendkívül népszerű üzletlánc, eddig rengeteg magyar volt hajlandó Bécsbe kiutazni, hogy vásárolhasson náluk. A régióban szinte már csak Magyarországon nem volt boltja az üzletláncnak. Idén már öt éve, hogy a Primark piacra lépett a kelet-közép-európai régióban, és 2019 júniusában megnyitotta első üzletét a szlovéniai Ljubljanában.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!