A Rizzihaus, avagy a Happy Rizzi House "a világ legboldogabb háza” braunschweig történelmi negyedében található.
A tervező, James Rizzi New York-i popművész nem idegen a zenei világban sem: a különleges ház utáni legismertebb munkája a Tom Tom Club zenekar 1981-es debütáló albumának borítója volt. A házat a képregények ihlették, és Rizzi kreativitása mellett Konrad Kloster építészre is szükség volt a felépüléséhez.
A Happy Rizzi eléggé elüt a klasszikus német belvárosi utcaképtől: a Rizzi stílusára jellemző színpompás, élénk, formákban, ábrákban gazdag dekoráció valóban a nyolcvanas évek egyfajta emlékművént áll az Ölschlägern és az Ackerhof utca sarkán.
Rizzit Picasso művei, az afrikai maszkok és motívumok, a naiv festők inspirálták, és persze a szülővárosa, New York.
A ház ötletét még 1997-ben vetette fel Rizzinek Olaf Jäeschke galériatulajdonos, miután megtudta, hogy a grafikus egy építészirodával együttműködve művészeti központot tervezne Párizsban vagy New Yorkban. Az alapkövet 1999-ben tették le, majd két évvel később át is adták az épületet.
A Roadster szerint nem meglepő módon a pszichedelikus épületegyüttes nem lett rögtön sikeres a helyiek körében.
Nem elég, hogy az egyik oldalról Braunschweig történelmi negyede határolja, a másikról a modern üzleti negyed díszeleg a háttérben, Rizzi pop-háza viszont egyikhez sem illik.
Mára ugyanakkor a város egyedi és fontos részeként elfogadottá vált az épület.
A bolondos figurákkal, kidülledő szemekkel, szívekkel és cikcakkos ablakokkal ékesített épületet lényegében a két városrész határát jelölő különleges helyszínként tisztelik.
Valójában lakóházként sosem használták az épületet: talán meglepő, de ez egy iroda, és ha hihetünk a névnek, mindjárt a világ legboldogabb irodája.
Rizzi 2011-ben elhunyt, de a Happy Rizzi House – ami vitathatatlanul a leghíresebb műve – hű lenyomata a világképének, ami egy szerencsés helyszínválasztással végül is megtalálta a helyét a világban.