A pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó WalletHub minden évben közzéteszi saját listáját az Egyesült Államok legjobb légitársaságairól, pontosabban a kilenc legnagyobb belföldi és egy regionális fuvarozóról. Az értékelés során 13 mutató alapján rangsorolják a cégek teljesítményét, melyeket három főcsoportba rendeznek. Ezek az alábbiak:
A légitársaságok teljesítményét tehát azonos módszertannal értékelik. A vállalatok legfeljebb 100-100 pontot kaphatnak a mutatók alapján, sorrendjüket az elért pontszám határozza meg.
A korábbi két évben a komoly és hagyományosan nagy piaci szereplőnek számító Delta Air Lines végzett az élen. A tavalyi éves teljesítménye azonban csak a negyedik helyre volt most elég. A második helyen a SkyWest Airlines, a harmadik helyen a diszkont légitársaság Spirit Airlines végzett.
Az első helyre az Alaska Airlines került.
A vállalat neve Európában az utóbbi időben a január elején történt légi baleset miatt vált ismertté, noha az nem a cég felelőssége volt. Emlékezetes, hogy az Alaska Airlines egyik járatán 5000 méter magasságban kirobbant a Boeing 737 MAX típusú gép egyik oldalpanelja. A vizsgálatok a Boeingnél és a géptörzset gyártó alvállalkozóknál fennálló komoly minőségbiztosítási problémákra utalnak.
A friss riport összeállítói megemlítik, hogy annak ellenére, hogy a Delta elvesztette a legjobb amerikai légitársaságnak járó koronát, továbbra is igen megbízhatónak számít. Nagyon alacsony a törölt járatok aránya és kevés poggyászt veszítenek el, emellett az egyik, repülés közben legjobb szolgáltatásokat nyújtó társaságnak számít.
Összességében azonban az Alaska Airlines kapta a legtöbb pontszámot.
A WalletHub friss listáján a harmadik helyen végző, ultra fapados Spirit Airlines helyezése egyúttal azt is jelenti, hogy a cég lett a legjobb diszkont légitársaság. Ezzel a Frontier-t utasította maga mögé. A számítások szerint a floridai székhelyű Spirit-nél az 1 mérföldre jutó viteldíjköltség átlagosan 5,23 centre jön ki, míg a Frontier-nél 6,03 centbe kerül.
A második helyen álló SkyWest pedig a három legpontosabb légitársaság között végzett, a hatósági adatok szerint járataik 84 százaléka menetrend szerint, időben indult.