A Primark az első magyarországi üzletének hivatalos megnyitója előtt sajtóbejárást tartottak, amin Maciej Podwojski, a Primark közép-kelet-európai vezetője is részt vett.
Podwojski elmondta, hogy a cég eredeti irányelve, miszerint mindenki számára jó minőségű és elérhető áron nyújtsanak termékeket, mára kiegészült azzal a célkitűzéssel is, hogy a termékek fenntartható módon készüljenek el. Hozzátette, hogy 2030-ra csak 100 százalékban fenntartható módon, újrahasznosított anyagból készült termékeket értékesítenek az üzleteikben, illetve 50 százalékkal csökkentik a széndioxid kibocsátást és tisztességes megélhetést garantálnak a munkavállalóiknak.
Női, férfi és gyermekruhákon kívül – a Disney-termékeken át az NBA, a Marvel, a Dragon Ball vagy a Hello Kitty árukig bezárólag – a budapesti üzletben szépségápolási termékeket, kiegészítőket és lakberendezési cikkeket is forgalmaznak.
Arra a kérdésre, hogy divatáruház tervez-e újabb magyar üzletet nyitni, a közép-kelet-európai vezető úgy fogalmazott, hogy „szívünkkel, lelkünkkel, eszünkkel az Aréna Mall Primark üzletére koncentrálunk”, de természetesen figyelik a vásárlók reakcióit is.
"Én azt gondolom, hogy Magyarország nem kis ország, simán elbírna még egy üzletet. Meglátjuk, mit hoz a jövő" – idézte Podwojskit a Világgazdaság.
A Primark egyre több brit üzletben tette lehetővé a vásárlónak, hogy az interneten megvett ruhákat helyszínen, a drága postaköltségek kifizetése nélkül tudják átvenni. Ezt a szolgáltatást 57 üzletre terjesztik ki Nagy-Britanniában, amelyek más országokban nem elérhetőek. Maciej Podwojski elmondta, hogy Magyarországon nem lesz elérhető az online értékesítés, de az üzletház kollekcióit már a hivatalos magyar nyelvű honlapon meg lehet nézni.
Azt is elmondta, hogy
nem kell attól tartani, hogy nyugat-európai kínálattal ellentétben Magyarországra gyengébb minőségű termékek jutnak majd el.
„Egy nagy csehországi logisztikai központból szolgáljuk ki nemcsak a kelet-közép-európai üzleteket, hanem például a németországi és az osztrák üzleteket is. Ugyanaz a minőség, ugyanazon az áron érhető el bármelyik Primark üzletben, minimális különbségek lehetnek az árfolyam miatt, de az ár mindenhol alapvetően ugyanaz" – jelentette ki.
A magyar kínálat is hozza az alacsony árakat: például a férfi strandpapucs 560 forintért már kapható, a legolcsóbb kislány fürdőruha 1300 forintba kerül, a legdrágább női napszemüvegért 1900 forintot kérnek el.