A világ legnagyobb GDP-t előállító országában régóta dédelgetett álom az, hogy nagysebességű vasútvonalakkal fejlesszék a tömegközlekedést, de eddig nem sok minden valósult meg abból. Ez azonban akár néhány éven belül megváltozhat. A Bloomberg összeállítást készített arról, milyen jelentősebb fejlesztéseket terveznek ezen a téren Amerikában.
Az egyik legjelentősebb vállalás a Brightline nevű magánvállalathoz köthető. A cég áll az Orlandót Miamival összekötő nagysebességű vasútvonal mögött, valamint hozzájuk köthető az a projekt is, amelyben Las Vegas városát Kalifornia déli részével kötnék össze.
Ezen az összeköttetésen a szerelvények akár 320 kilométer óránkénti sebességgel is száguldhatnak.
A Brightline ezzel beáll egy már tíz éve megkezdett, de folyamatosan késéseket összeszedő, megakadó projekt mögé, melyben San Francisco és Los Angeles között létesülne kapcsolat. A fejlesztés egy közbenső szakaszát a 2030-as évek elején adnák át.
További jelentős tervek az Amtrak nevéhez köthetők. Az Amtrak lényegében egy állami távolsági vasúti közlekedési szolgáltató, bár az Amerika-szerte ismert nevű cégnek kevés saját vonala van, és gyakran más társaságoktól veszi bérbe a szükséges összeköttetéseket. Jelenleg leggyorsabb szolgáltatásuk az Acela: Washingtont és Bostont köti össze New York és Baltimore érintésével, azaz az északkeleti partvidék egyik lejelentősebb vasúti szolgáltatásának számít. A bejelentett fejlesztési elképzelésekkel érnék el azt, hogy a Boston és Washington közötti utazási idő 2035-re egy órával csökkenjen.
Ugyancsak az Amtrak neve tűnik fel a talán legizgalmasabb vasúti fejlesztési tervnél. Ez pedig a régóta tervezett, nagyjából 380 kilométeres távot lefedő vonal Dallas és Houston között. A két nagyvárosi terület között (a texasi Houston az Egyesült Államok negyedik legnépesebb városa) a japán sinkanszenek technológiáját használó szupervasút épülne, ami többek között az egyik legjelentősebb egyetemet, a Texas A&M University-t is kiszolgálná.
Dallas és Houston között most 3,5 óra az út autóval.
Ha 300-320 km/ó sebességre képes vonatok járnának a két város között, akkor nagyjából 90 perc alatt megtehető lehet a távolság.
A tervet sokan támogatják, de mint a Bloombergnek nyilatkozó szakértők egyike megjegyzi: bármennyire is jól mutat a terv papíron, 30 milliárd dollárt kellene előteremteni hozzá a megvalósításhoz.