"Tisztán és hangosan hallottuk a rajongóing hangját, akik többet szeretnének tőlünk kapni, és ezen a nyáron ezt meg is fogjuk adni nekik" – így kommentálta a McDonald's elnöke, Joe Erlinger azt a bejelentést, miszerint pénteki napokon a vállalat ingyenes sült krumplival kedveskedik az éttermi vásárlóknak.
A világ legnagyobb gyorsétteremlánca azt is közölte, hogy
az ingyenes sült krumplira csak azok a vásárlók jogosultak, akik legalább 1 dollárért rendelnek az éttermekben, és a rendelésüket applikáción keresztül adják le.
Az ajánlat 2024 végéig érvényes.
A vállalat emellett azt is bejelentette, hogy június 25-től elérhető lesz a sok vevő által várt "5 dolláros ajánlat." Ezen belül a legkisebb adag hasábburgonyát 4 darabos Chicken Nuggets falatkákkal, kisméretű üdítővel, valamint választás szerint egy McDouble vagy egy McChiken szendviccsel lehet megvásárolni. Ezek az ajánlatok a meghatározott éttermekben lesznek elérhetők a nyár végéig.
A gyorséttermi piac legnagyobb szereplőjének számító vállalat bejelentése azután következett, hogy egyes elemzői kommentárok szerint valóságos "értékháború" indult a nagy láncok között a vásárlók kegyeiért, amit magyarban talán a "jó ajánlatok" kategóriával lehetne megfeleltetni. A gyorsétteremek újabb és újabb ajánlatainak az a célja, hogy a fogyasztók azt érezzék, többet kapnak a pénzükért. A Starbucks nemrég szintén bejelentett egy 5 illetve 7 dolláros fix árú menüt, és a Burger King is kidolgozta saját 5 dolláros ajánlatát.
Ennek a gyorséttermi versengésnek az Egyesült Államokban jóval nagyobb jelentősége van, mint számos kisebb piacon.
A gyorséttermek ugyanis nagyon fontos színterei a lakosság hétköznapi étkezéseinek. Ám mint az Origo bemutatta, az általános amerikai inflációnál jobban emelkedő gyors étkezdei árak távol tartják a főként a szerényebb jövedelműek közé tartozó vásárlókat. Ezért a gyorséttermek egy ideje folyamatosan, egymással vetélkedve keresik a módját annak, hogy visszaszerezzék a fogyasztókat.
Sara Senatore, a Bank of America éttermi szegmenssel foglalkozó vezető elemzője nemrég kommentárjában jelezte: a gyorséttermek promóciói alkalmas eszközök lehetnek arra, hogy a fogyasztók visszatérjenek az éttermekbe. Az elemző szerint a McDonald's helyesen mérte fel azt, hogy a vevőknek arra van szüksége, hogy lássák és érezzék, valóban "jó ajánlatot" kapnak.
A McDonald's hatása az amerikai gazdaságra önmagában jelentős, ennek részleteit az Origo is bemutatta.