Fontos bejelentést tett az MVM, ez nagyon sok embert érint

Vágólapra másolva!
2024. július 1-jén, várhatóan két hétre, leáll az MVM Next áramszámlázási rendszere. Mutatjuk, mire kell készülniük ezzel kapcsolatban az ügyfeleknek!
Vágólapra másolva!

2024. június 30-án újabb mérföldkőhöz érkezik az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.: az E.ON Áramszolgáltató Kft. beolvadásával Magyarországon az egyetemes áram- és földgázszolgáltatást már ez az egy cég nyújtja majd, így egyszerűbb, kényelmesebb lesz az energiaügyek intézése. Az új ügyfélkör átvétele jelentős informatikai átállással jár, ezért az MVM áramszámlázási rendszere – amely jelenleg a korábbi Elmű-Émász ügyfeleit szolgálja ki – 

2024. július 1. 16:00 órától előreláthatólag két hétre leáll, ami érinti a személyes, valamint az online ügyfélszolgálati és a mobilapplikációs ügyintézést is

– áll az MVM Next Origóhoz eljuttatott közleményében.

A földgázszolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézés ez idő alatt is zavartalan – írják.

A szolgáltatóváltásról az Origo már beszámolt, az előzményeket ebben a cikkünkben foglaltuk össze.

MVM székház, mvmszékház
Két héten át nem lesz elérhető az MVM Next áramszámlázási rendszere, az ügyfeleknek érdemes erre felkészülniük
Fotó: Branstetter Sándor / MTI

Hogyan érinti az átállás az ügyfeleket?

Az informatikai átállás miatt korlátozottan lesz elérhető az áramügyintézés azon ügyfelek számára, akiknek a számláján villanykapcsoló ikon van feltüntetve, 

azaz 2021. szeptember 1-je előtt még az Elmű-Émász ügyfelei voltak. 

Az új, áram-gáz közös online ügyfélszolgálaton és az MVM Next mobilapplikációban számos funkció nem lesz elérhető:

  • diktálásra, 
  • e-számla-igénylésre vagy -lemondásra nem lesz lehetőség, továbbá
  • nem fog működni az online bankkártyás fizetés sem. 

Az ügyfélszolgálati irodákban sem lehet bankkártyával fizetni, ezért a számlák kiegyenlítését az ügyfelek csekkes befizetéssel, illetve átutalással rendezhetik a számlán szereplő bankszámlaszámra. 

A régi áramos online ügyfélszolgálat és a hozzá tartozó MVM Next EnergiApp mobilapplikáció sem lesz elérhető az átállás ideje alatt. 

A telefonos diktálás lehetősége az átállási időszakban is biztosított (+36 20 888 1260, +36 30 818 1260, +36 70 801 1260, vezetékes telefonszámról hívható: +36 80 424 526). A bediktált mérőállásról az ügyfelek a rendszer újraindulását követően kapnak számlát. Rendkívüli diktálásra nincs szükség. 

Erre készüljenek az előre fizetős mérővel rendelkezők

Az MVM ezúton is kéri előre fizetős mérőt használó ügyfeleit, akiket külön is értesít, hogy gondoskodjanak időben mérőik feltöltéséről: 

online és a feltöltőpontokon ezt 2024. július 1-jén 15:30 óráig tudják megtenni, a leállás kéthetes időszaka alatt a mérőkhöz feltöltőkód vásárlására itt nem lesz lehetőség.

Az informatikai leállásról az MVM Next részletes tájékoztató levélben is értesíti ügyfeleit. A részszámlás ügyfelek a papíralapú tájékoztató levél mellett jellemzően két eltérő fizetési határidejű részszámlát kapnak, hogy a rendszerleállás ellenére a megszokott időben végezhessék befizetéseiket.

Az MVM Next tájékoztatójával együtt kéri, egyben köszöni ügyfelei türelmét és megértését.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!