Spanyolország
21:002024. július 09.
Franciaország
Hollandia
21:002024. július 10.
Anglia

Szalonnás jégkrém, tonnányi csirkefalatka: megőrült a mesterséges intelligencia a McDonald'sban

Vágólapra másolva!
Leállítja a McDonald's azt a mesterséges intelligenciával (MI) támogatott rendelési rendszerét, melyet egyes autós éttermeiben tesztelt az Egyesült Államokban. Az ok: az MI rosszul értelmezett, rendelések sokaságával bosszantotta az alkalmazottakat és a vendégeket egyaránt.
Vágólapra másolva!

Leállítja a McDonald's azt a 2019-ben elindított rendszert, mely beszédfelismerő technológiával és mesterséges intelligenciával támogatta a drive through-rendelések feldolgozását az Egyesült Államokban. A rendszert az IBM fejlesztette, és nagy reményeket fűztek annak használatához, mely jelenleg nagyjából 100 étteremben működik, hivatalosan még mindig tesztüzemben.

Artificial intelligence (AI)
Nem váltotta be a rendelésfelvételt támogató mesterséges intelligencia a reményeket a McDonald's-nál (illusztráció)
Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A mostani bejelentés alapján azonban ez a tesztüzem sem tart már sokáig, "éles" bevezetésre pedig biztosan nem kerül sor: a vállalat július végén leállítja a platform használatát.

A leállításra azért kerül sor, mert a rendeléstámogató megoldás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az általános indoklás a gyakorlatban néha egészen bizarr tapasztalatok sokaságát eredményezte. 

A rendszer ugyanis finoman szólva sem tökéletes, és néha mulatságos vagy épp nagyon is bosszantó eredménnyel hallotta félre azt, mit szeretne kapni az autójában ülő vendég.

Egyes közösségi felületeken nagyon felkapottak lettek azok a videók, melyekben a mesterséges intelligencia támogatta rendelési bakikat lehet látni. Ezek között találni olyat, mely szalonnával szórt fagylaltról szól, és olyat is, melyben a MI és a hangfelismerő úgy értette, a vendég több tízezer forintnak megfelelő összegért kér csirke nuggets-et. Egy TikTokon megjelent felvételen pedig az egyik vendég amiatt dühöng, mert az MI karamellás fagylalt helyett több dobozka vajat adott a rendeléséhez. A fiatal nő a videóban arról beszél, hogy "harcolt a McDonald's robotjával, de veszített:

De egy 360 ezres nézettséget elérő videó készítője is pórul járt: az ő rendelését egyszerűen összekeverhette egy másik vendégével a rendszer, így kérés nélkül kilenc pohárnyi teát számolt fel neki.

A világ legnagyobb gyorsétteremlánca közleményben tudatta, hogy idén lezárják együttműködésüket az IBM-mel, legalábbis az automatizált rendelésfelvételi rendszerre vonatkozóan. Ugyanakkor leszögezték, hogy a technológiai megoldások működésük szerves részei maradnak, és kitértek arra is, tovább keresik a hosszútávra szóló megoldást a beszéd- és hangfelismerő rendszerrel segített rendeléskezelésre. Részletek nélkül közölték: még idén év végéig szeretnének megalapozott döntést hozni a kérdésben.

Az IBM-nél is optimisták, és bíznak abban, hogy a jövőben fejlettebb megoldásaikra alapozva tudnak együttműködni a McDonald's-szal.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről