Viszonylag rövid idő alatt elképesztő népszerűségre tett szert a Temu, így ma már az egyik legnagyobb webáruház az egész világon. Ehhez nem csak az kellett, hogy olcsón adja a termékeit, egy tudatosan megtervezett online marketing stratégia is kellett hozzá, amely - egyes országok szabályozását tekintve - néha jócskán túlmegy a határon.
Vegyük a magyarországi példát. Ha bármilyen, nagyjából 25 ezer forint alatti termékre keresünk rá vásárlás céljából, szinte biztos, hogy a találatok elején a Temu által forgalmazott termékeket látjuk meg elsőként. Legyen szó ruházatról, háztartási eszközökről, kisállat felszerelésről, lakásdekorációról vagy sporteszközről. A Bostonban bejegyzett piactér kínálatát nem tudják lenyomni a kisebb, hazai kereskedők, mert a gigawebshop rájuk licitál.
A Promotions.hu szerint a stratégia pofonegyszerű, kínai mintára épül: le kell uralni a piacot, akkor is, ha még évekig veszteséges lesz a vállalat, a nyereséggel foglalkozni ráér azután, ha már minden vásárló fejében ott van a brand. A Temu agresszív marketing módszereinek nehéz ellenállni.
Egyes pszichológusok azt mondják,
a webáruház egyik legnagyobb fegyvere, hogy sokan a rosszkedv, depressziós hangulat miatt hajlamosabbak a vásárlásra, ami azonnali boldogságérzetet ad, de még az elhúzódó szomorúsággal, a melankóliával és a magánnyal is képes felvenni a harcot.
Ha már megjelent a vásárlásra való hajlandóság, azaz rákerestünk egy termékre a Google keresőben, a Temu nem fogja vissza magát, azonnal a webshopba csábít, értékesnek tűnő kuponokat, akciókat ígér, majd az „érzékelt sürgősség” technikáját használja, azaz a játékelemek és animációk mellett időzítőket és visszaszámlálásokat alkalmazva meggyőzi a felhasználókat arról, hogy a speciális, személyre szóló ajánlatok kifutnak, jó lesz sietni.
Ezek a módszerek úgy hatnak a pszichére, hogy szinte észre sem vesszük, máris megadtuk az egyik legértékesebb adatunkat, az email címünket vagy letöltöttük az applikációt a telefonunkra.
Ha nem is vásárolunk az első napon semmit, napi 3-4, ütősen megírt emaillel fog bombázni minket, ami miatt a fejünkben marad és a megfelelő pillanatban végül megrendelünk valamit, amiről addig talán nem is tudtuk, hogy szükségünk van rá.