A Facebook anyacége meglepő helyen bukkant fel

Vágólapra másolva!
A Facebook anyavállalata, a Meta és az optikai termékek piacán érdekelt EssilorLuxottica már évek óta együttműködnek a hordható technológiák piacán. A Meta most részesedést vásárolna a luxuscégben.
Vágólapra másolva!

A Facebook anyavállalata, a Meta jelenleg a Ray-Ban gyártójával, az EssilorLuxotticával tárgyal egy 5 százalékos részesedés megszerzéséről a szemüveggyártó óriásban – írta a The Wall Street Journal.

Az EssilorLuxottica jelenlegi piaci értéke alapján egy nagyjából 5 százalékos részesedés értéke körülbelül 4,5 milliárd euró lehet, így a befektetés viszonylag kis összeg lenne a Meta számára a maga 1,2 milliárdos értékével.

A cégek közös, okos Ray-Ban szemüvegeinek az eladásai jelentősen meghaladták a várakozásokat.

A párizsi székhelyű EssilorLuxotticában való részesedés-szerzéssel a Meta célja, hogy az okosszemüvegek sikerének lendületére építsen, és ennek segítségével bővítse ki a virtuálisvalóság-projektjeire épülő eszközkínálatát.

A két vállalat már évekkel ezelőtt elkezdett együtt dolgozni a Ray-Ban Stories első generációs okosszemüvegének megjelenésénél, amely 2021-ben került forgalomba, de nem aratott különösebb sikert - írta meg a Világgazdaság.

A második generációs szemüvegek szeptemberben kerültek forgalomba, és lényegesen jobban teljesítettek, mint elődeik. A Meta Ray-Ban okosszemüveghez a felhasználók az Egyesült Államokban 499 dollárért juthatnak hozzá, Európában pedig 550 eurótól indul az ára. 

Ray-Ban okosszemüveg
A Meta Ray-Ban szemüveghez már egy nagyon korlátozott mesterséges intelligencia funkció is tartozik
Fotó: Facebook

A vállalattól kiszivárgott ütemterv szerint a Ray-Ban Meta szemüveg harmadik generációja várhatóan a 2025-ös ünnepi vásárlási szezonra készül el a fogyasztók számára. 2026-ban és 2028-ban fognak újabb modelleket a piacra dobni, és mindegyik egyre több funkcióval lesz majd felruházva.

Az Origo egy korábbi cikke szerint 

a mesterséges intelligencia funkciók magukban foglalják bizonyos állatok és gyümölcsök megtekintésével történő azonosítását, valamint korlátozott nyelvi fordítást angol, spanyol, olasz, német és francia nyelvekre.

Ez kedvező a Meta Ray-Ban tulajdonosok számára, mert eddig a Meta okosszemüvege nem tudta teljesen egészében teljesíteni azt, amire szánták.

Mark Zuckerberg, a Meta elnök-vezérigazgatója úgy jellemezte a termékeket, mint amelyek egyesítik a virtuális és a valós világot, és kiemelte, hogy ebben a mesterséges intelligencia központi szerepet fog kapni.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!